Avatar billede TreToEn Nybegynder
08. januar 2011 - 12:40 Der er 9 kommentarer

Trådløs router til simkort

Hej. Jeg har brug for en router/switch hvor jeg kan sætte et simkort i fra Telmore eller 3.

Jeg vil gerne have mobilt bredbånd frem til mit hus og derfra kunne tilslutte min NAS og tv via kabel og have wlan til resten af huset.

De indlæg jeg har fundet er et par år gamle, så jeg vil høre om der er nogen der kan anbefale en nyere model?

Jeg har fundet nogle routere fra D-link og Netgear som virker ok, men hvad er egentligt den tekniske term for at de kan bruges med simkort, når man ser under specifikationerne?

På forhånd tak.
Avatar billede Riobob Praktikant
08. januar 2011 - 15:51 #1
Hej

Prøv at kigge nogle dage tilbage i forummet - der kan du se en hel del 3G-routere blive omtalt - f.eks her: http://www.eksperten.dk/spm/927927

Mvh
Avatar billede TreToEn Nybegynder
08. januar 2011 - 16:01 #2
Hej
Der er desværre ikke nogle svar på det jeg har spurgt om i den tråd.
Avatar billede TreToEn Nybegynder
08. januar 2011 - 16:01 #3
Det er det med SIM kortet som jeg gerne vil have svar på.
Avatar billede Riobob Praktikant
08. januar 2011 - 16:13 #4
Jo da, der bliver nævnt en Netgear N300 som du kan bruge. Ellers kan du bruge http://www.dustinhome.dk/pd_5010400599.aspx som der blev beskrevet for 3 uger siden.

Mvh
Avatar billede TreToEn Nybegynder
08. januar 2011 - 16:28 #5
Ok, men vi taler vist lidt forbi hinanden.

- Jeg vil gerne have mobilt bredbånd (simkort i routeren) frem til mit hus og DERFRA kunne tilslutte min NAS og TV VIA KABEL og have wlan til resten af huset.

- Hvad er den tekniske term for at de kan bruges med simkort, når man ser under specifikationerne?

Den Netgear N300 kan kun tage simkort. Jeg kan ikke se hvor mange fast RJ45 udgange HUAWEI B260A har?
Avatar billede Riobob Praktikant
08. januar 2011 - 16:39 #6
Google er din ven:

http://www.tweakup.dk/article/1584/dk/

Den har vist hvad du skal bruge.

Huawei'en har kun 1 rj45 tilslutning, så hvis du skal have flere end 1 enhed tilsluttet via kabel, skal du have en switch ved sidne af.

Ellers kan du kigge på denne her: http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark-og-router/JENAL3G/jensen-airlink-3g

Alle ovennævnte understøtter udover 3G også wifi.

Mvh
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
08. januar 2011 - 17:08 #7
Du skal tjekke den enkelte routers website og tjekke firmwaren. Der kan du se om den kan benyttes med det modem du har.

Det er ikek alle modems som udnerstøttes.

Den tekniske term for en router med simkort er egentlig mest anvendt som "3G router".

Du skal altså se efter om routeren understøtter det usb modem du har, ikke sim kortet.

Var det noget i den retning du ledte efter?
Avatar billede TreToEn Nybegynder
08. januar 2011 - 19:48 #8
Hej begge.

Tak for jeres svar. Jeg giver gerne 200 point til jer hver, hvis I kan hjælpe mig i min forvirring.

Jeg har ikke et modem endnu.

Når man får et USB modem fra enten 3 eller Telmore, har jeg fået den opfattelse af at man vist bare sætte det i computeren og så virker det, men kan det så ikke også lade sig gøre med en router?

Jeg er ikke helt sikker på hvad firmware er og har derfor ikke kunne se om Netgear eller D-Link understøtter Telmore's USB modem? Ville derfor helst bare kunne sætte et simkort direkte i routeren.
Er der også forskel på et simkort? Ellers virker det som om, at det nemmeste er; enten at købe en router som kan tage simkortet direkte eller et USB modem som evt. følger med en router?

Jeg prøver ikke at blive mere forvirret og det er nok også nemmere end jeg tror men er lidt i vildrede..
Avatar billede Dalgas78 Nybegynder
14. maj 2012 - 12:38 #9
http://www.tp-link.com/dk/products/details/?categoryid=218&model=TL-MR3420

denne her har jeg med i når jeg er på farten.

tilmed bruger jeg telenor som udbyder. og den virker fint.
Skal dog lige firmware opgraderes, men det kræver ikke alverden.
Den ligger på deres website

VH

Dalgas