Avatar billede Matimuh Nybegynder
07. januar 2011 - 23:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Motorola SBV5120

Hej eksperter jeg er lige flyttet ind i en lejlighed hvor den er et Motorola SBV5120 cable modem og jeg ville så gerne have min Linksys WRT160N router sat til så det blev wireless men når jeg kobler min router til så kommer der ingen ting i gennem nogen forslag ?
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
07. januar 2011 - 23:30 #1
For at sætte din router op i første omgang, så er du desværre nødt til at bruge kabel.
Når det hele så er konfigureret korrekt kan du bruge den trådløse del som du vil.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
07. januar 2011 - 23:31 #2
Glemte at sige, at hvis det er gennem YouSee du har det kabelmodem så skal du også aktivere din router for at du har internet adgang.
Dette gøres ved at starte din browser.
Avatar billede Matimuh Nybegynder
07. januar 2011 - 23:43 #3
jeg har genstartet min router og er også connectet til den med kabel og routeren vise også der intetnetforbindelse med det der ikon på den men går jeg ind under stadig vise den af den ikk har fået nogen ip fra modem og jeg ved ikk om det er YouSee
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
07. januar 2011 - 23:50 #4
Nu er jeg ikke sikker på den router, men jeg mener at der er 4 lamper på den der skal lyse konstant.
Umiddelbart vil jeg nok anbefale at du prøver at kontakte YouSee. De kan se med det samme om der er hul igennem.
Avatar billede Matimuh Nybegynder
08. januar 2011 - 09:24 #5
der er hul igennem motorola modem fordi kobler jeg mig direkte på det så har jeg internet.. og nu har jeg lige siddet og leget med det igen og slutter jeg for dhcp server i min router og sætter modem i lan port så kan jeg kommet gennem den hvis man pc også er koblet til router med kable men hvis jeg prøver med wireless så kan jeg ikk komme på nettet
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
08. januar 2011 - 10:51 #6
Det lyder mest som om der mangler noget setup i routeren så.
Du får trådløs forbindelse mellem pc og router, gætter jeg på.

Nu er min router en mindre model end din (WRT120N) men mon ikke setup er nogenlunde det samme.
Jeg vil lige sige at nedenstående mest er hvad jeg vil kalde "logisk gætværk", da jeg ikke kan garantere at det er der problemet er.

Under Setup > Advanced Routing skal du sikre dig at NAT er aktiv og at "Interface" er sat til "LAN & Wireless".

Der ud over må jeg tilstå at jeg ikke har nogen idéer...
medmindre der måske er et problem med opsætning af wireless netkort i pc'en.
Avatar billede Riobob Praktikant
08. januar 2011 - 15:48 #7
Modemmet er bundet til MAC-adressen på din computer, så for at "parre" modemmet med din router, skal du:

1. slukke modemmet
2. slukke routeren
3. tilslutte modemmet til routeren
4. tænd modemmet
5. tænd routeren

Når modemmet er startet op efter 2-3 minutter burde du kunne få forbindelse.

Mvh