Avatar billede Muggin Nybegynder
06. januar 2011 - 09:00 Der er 2 kommentarer

Justere billede med CSS

Hej

Nu har jeg efterhånden stirret mig blind på det her så nu spørger jeg jer i cyberspace :)

http://cssstyle.nicom.dk/ på siden har jeg 3 divs med hver deres billede som jeg har slicet i photoshop. Jeg vil have at de altid flugter så skyerne i bunden forbliver samlet. Menu og indholds div kan være variable.

Håber der er nogen der sidder med et svar.

På forhånd tak :)
Avatar billede HBP2 Praktikant
06. januar 2011 - 14:28 #1
Jeg mener at background-position (som angivet i CSS) hentyder til positionen inden for <div>-en. Du bruger bottom som position, så når  <div>-en vokser, så flytter bunden nedad, og billedet følger med.

Har prøvet at rette det til  background-position: top;  og det ser bedre ud. Bortset fra billedet længst til  højre, som bliver klippet fordi <div>-en ikke er stor nok.
Avatar billede Muggin Nybegynder
06. januar 2011 - 14:42 #2
Billede skal følge med ned men på alle 3 div's efter hvad jeg kan læse på diverse forums er det vist en generel udfordring. Jeg vil have det sådan at når indhold vokser så gror siden nedad om man så må sige med billede....

Tror jeg er parat til at opgive og bruge en løsning med statisk billede istedet :(