Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2011 - 07:12 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Pc starter op med sort skærm

Hej

Jeg har et problem med min 2. bærbar som er en HP.

Problemet består i at, hvergang jeg starter min bærbar op så bliver skærmen sort og jeg kan ikke gøre noget for at komme ind i systemet som er Vista.

Jeg har prøvet at, starte op i fejlsikrede tilstand, men uden resultat.

Jeg har også prøvet at se om jeg kan komme ind i BIOS ved at trykke på F10.

Så har jeg prøvet at starte op med at trykke på F2 og Del, men også uden resultat.

Er der nogle der ved hvordan jeg får rettet op på det igen således jeg kan komme ind på mit skrivebord.??

Jeg er åben for alle forslag.
Avatar billede tumben Novice
06. januar 2011 - 07:38 #1
Altså..hvis jeg ellers forstår det rigtigt...så starter den slet ikke.- jeg sidder lige selv med en hp med sort skærm- ud med batteriet...hold tænd knappen nede i et halvt minut...i med batteriet....tænd maskinen...det virkede for mig...der er altid balllade med hp
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2011 - 07:43 #2
ok tak det prøver jeg lige. vender tilbage bagefter.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2011 - 07:45 #3
foresten jeg glemte at spørge om at der skal strømforsyning på ike. Eller skal der ikke i det ½ minut jeg holder start knappen inde.?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2011 - 08:08 #4
Har prøvet med ingen strøm forsyning i ½ minut og i et minut, men det hjælper ikke.

Dn genstarter hele tiden af sig selv. Hjælper det lidt på problemet så du ved hvad der kan være galt.?
Avatar billede tumben Novice
06. januar 2011 - 08:00 #5
ingen strømforsyning...
Avatar billede tumben Novice
06. januar 2011 - 08:14 #6
svært at sige - jeg har desvæære mange dårlige erfaringer med hp -kan du se noget som helst skrift på skærmen på noget tidspunkt...kan du det ????...
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2011 - 08:18 #7
når jeg starter computeren så starter skærmen med at blive sort. og genstarter hele tiden.

Jeg har endda prøvet at tage ram ud samt HD'en, men det hjalp heller ikke.
hvordan er det du kommer ind i BIOS med din Hp??
Avatar billede tumben Novice
06. januar 2011 - 08:21 #8
nu er det ikke mine egne hp heldigvis...jeg må lige tjekke hvordan...så det tar lige nogen minutter
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2011 - 08:23 #9
ok Bukker & Takker :)
Avatar billede tumben Novice
06. januar 2011 - 08:41 #10
F10 er det ihvettilfælde på den jeg sidder ved nu...hhhmm der er tusind muligheder mht dit problem...men hvis du OVERHOVEDET ikke ser noget som helst på din skærm på noget tidspunkt...tyder det på dit skærmkort...sæt en extern skærm på...hjælper det ikkke...så er den vel død...det troede jeg også om den jeg sidder ved....men jeg gjorde som jeg sagde..alt støm væk....hold power knapppen inde længe....sæt batteriet i igen...og start. men der er rigtig mange muligheder...men jeg har desvæære ikke mere tid...skal arbejde om lidt.....jeg har også prøvet en...som intet villle...så tog jeg batteriet ud...lagde pc i en skuffe...kom tilbage en uge senere...satte batteriet i ..og så startede den....mig og hp blir aldrig gode vennner...skærmene går ...batteriet dør....osvosv. - jeg kan desvæære ikke hjælpe mere nu..men kiggger måske igen på hvad du skriver...engang i eftermiddag
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2011 - 08:44 #11
god arbejde lys og godt nytår tak for din hjælp. :)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2011 - 08:47 #12
Andre med nogle forslag for købe et nyt skærmkor bare for at tjekke er og bliver en for dyr omkostning og er ikke det værd´´desværre. ?

Jeg er åben for ALLE forslag uanset fra hvem.
Avatar billede poha66 Nybegynder
06. januar 2011 - 10:14 #13
Kan du høre din HD 'spinne' op? Hvis den ikke starter kan det give samme resultat.
Nogen HP'er har en 'liste' med lys-dioder i over tastaturet - hvor man ved en fejl kan komme til at 'lukke' for tastaturet. Men noget tyder på en HW-fejl i skærmen. Men prøv som det bliver sagt at sætte en ekstern skærm på -(det behøver du ikke et nyt skærmkort for) og se om du kan få billede på her.
Husk du som regel skal bruge Fn-tasten for at flytte billedet over på en ekstern skræm.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2011 - 10:54 #14
ok det prøver jeg´´ Tak
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2011 - 11:21 #15
Hej, jeg har prøvet at tilslutte den til en ekstern skærm og holdt FN nede for at flytte billedet over, men det hjælper ikke den er stadigvæk sort.

Og ja der er nogle blå Lysdioder over tastaturet men ikke en hvor jeg kan se man kan slå tastaturet fra.

Hvad betyder en HW-fejl.?
Avatar billede poha66 Nybegynder
06. januar 2011 - 11:29 #16
HW betyder hardware - altså noget fysisk defekt.
Tastatur ligner sådan en lille 'regnemaskine' - for at slå til og fra
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2011 - 13:38 #17
Jeg har nu ledt efter det du beskriver men kan ikke finde det.

Du skriver: Tastatur ligner sådan en lille 'regnemaskine' - for at slå til og fra.

Kan du sige hvilken knap det er.?
Avatar billede poha66 Nybegynder
06. januar 2011 - 13:43 #18
Det er en lysdiode - hvis den er der?
Skal være lidt ny - før den er der :-)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. januar 2011 - 14:09 #19
det e Lysdioder der er i blå farve. Jeg har trykket på alt og intet sker. Så måske bærbaren er brændt af.?

Jeg kan ihvertfald ikke få den igang så jeg kan komme ind på skrivebordet
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2011 - 16:16 #20
Er det en dv 6000 eller 9000 model?
Kunne det måske være noget med dit grafikkort der laver ballade.
De har nemlig den skavank.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
10. januar 2011 - 08:14 #21
Hej hvor kan jeg se om det er en 6000 el. en 9000 model henne. ??

Undskyld mit sene svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2011 - 08:59 #22
står modelbetegnelsen ikke i bunden? Der er flere forskellige modeller indenfor 6000 og 9000 serien. Et fælleskab er dog at de har problemer med kølingen til nvidia grafik chippen.
Og er pc beskidt indeni er problemet endnu større.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
10. januar 2011 - 09:21 #23
Okay, jeg har ikke pt. min Hp bærbar hjemme men får den her kl. 12:00 så kigger jeg lige efter hvilken model nr. det er.

Hvis du ved hvilken et modle nr. det er kan du så 99.9 % sikkert hjælpe med at få løst problemet.?

For jeg må indrømme at jeg næsten ha opgivet den og bare vil skille HD'en ad samt RAM og strømforsyningen og smide resten ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2011 - 10:41 #24
Nej der er ikke noget jeg kan hjælpe med. PC skal skilles ad, og grafik chippen skal opvarmes så den kommer til "live" igen.
Der har kørt tråde om det her på eksperten.
http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc&feature=rec-LGOUT-exp_fresh+div-1r-6-HM
Avatar billede pillpopper Nybegynder
16. februar 2011 - 12:14 #25
Jeg tror vist jeg opgiver dette her. Men TAK for hjælpen. Lægger I et svar så jeg kan dele point ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2011 - 15:55 #26
svar