Avatar billede HenrikFromberg37 Nybegynder
03. januar 2011 - 22:33 Der er 5 kommentarer

Ingen bib lyd ved opstart og ingen forbindelse til skærm

Hejsa Eksperten.

Jeg sider lige nu og roder med en pc, som jeg har fået bugget af en gammel svigersøn. Når jeg starter maskinen op, starter alle blæsere så vel på strømforsyning som på bundkort, men der kommer ikke nogen bib lyd som tegn op opstart og skærmen starter heller ikke op, jeg skal starte den manuel og når jeg har gjort det står på min skærm intet signal.

Det er et ASUS P4PE2-X Bundkort der sider i.
Grafikkortet er et MSI NX 7600GT-TD256Z

Hvad kan der mon være galt.
Håber i kan hjælpe mig-

Med venlig hilsen.

Henrik.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2011 - 23:00 #1
Er der nogen ram i den maskine? Hvis der er, og der er mere end een blok, så prøv at tage en ud på skift.
Avatar billede Techwork Praktikant
03. januar 2011 - 23:43 #2
Det kunne lyde som et problem med RAM eller måske grafikkort. Prøv evt at flyt rundt på RAM blokkene. Check også at grafikkortet sidder ordentlig i.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2011 - 09:45 #3
Hvis du fjerner alle ram skal bundkortet bippe. Hvis det ikke bipper er bundkortet defekt (sandsynligvis biosfejl).
Kommer der nopget opstartbillede op?
Ps Pas på med statisk elektrisitet når du roder emd ram. Tag godt fat i kabinettet med den ene hånd før du putter labberne ned til ram blokkene.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2011 - 09:47 #4
Glem lige jeg spurgte om dette: Kommer der noget opstartbillede op?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2011 - 17:43 #5
Hvad endte denne med?