Avatar billede calle12 Nybegynder
03. januar 2011 - 20:59 Der er 29 kommentarer

Udpakning af filer på ekstern HD = lang tid

Hey

Jeg har en ekstern HD jeg bruger til spil og film ol. de fleste er zippet og her bruger jeg winrar til at udpakke filerne, det jeg så syndes er lidt træls, er at når den endelig er færdig med at unzippe filen, skal den bruge mindst lige så lang tid på at flytte filen til den eksterne HD, hvor den mange gange går fast... jeg går ud fra det er fordi den først pakker filen ud på c drevet og så bagefter skal til at flytte filen til den eksterne. men kan man ikke sige det den at den bare skal pakke filen ud på den eksterne HD med det samme, og spare tid?

Hilsen
Casper
Avatar billede kadun Nybegynder
05. januar 2011 - 22:33 #1
du skulle kunne trykke på noget, extract to.. og så vælge stedet
Avatar billede calle12 Nybegynder
07. januar 2011 - 16:44 #2
jeg slipper godt nok for windows "flytter" vindue, og det er der der giver størst problemet. men tror stadig den flytter filen til c drevet inden den kommer til den eksterne HD.
Avatar billede kadun Nybegynder
07. januar 2011 - 23:19 #3
Der burde være en ting der hedder flyt filen til og så kan du selv vælge sted, ellers prøv med 7zip, det bruger jeg og der findes den knap
Avatar billede kadun Nybegynder
16. januar 2011 - 23:57 #4
Har du fundet det ?
Eller dur det ikke mere  ?
Avatar billede kadun Nybegynder
16. januar 2011 - 23:58 #5
eller dur det stadig ikke ? *
Avatar billede calle12 Nybegynder
17. januar 2011 - 18:52 #6
både jeg og nej.
man slipper for windows dialogbox bagefter. men når jeg tager tid. er det der samme som før.
det går dobbelt så hurtigt på c drevet, kan programmet ikke forstå at den ikke skal flytte filen til c-drevet først og derefter til den eksterne.
Avatar billede kadun Nybegynder
17. januar 2011 - 22:06 #7
prøv og defragmentere disken eller gøre din ekstern til en intern
Avatar billede calle12 Nybegynder
18. januar 2011 - 20:56 #8
det er ikke lang tid siden den er blevet defragmenteret. hvordan vil du gøre en ekstern til en intern???
Avatar billede kadun Nybegynder
18. januar 2011 - 23:00 #9
Inde under "coveret" til en ekstern er der allerede en intern, så du skal skille den ad og tage harddisken ud af den
Avatar billede calle12 Nybegynder
19. januar 2011 - 06:49 #10
men hvad skal det hjælpe???
hvad skal man bruge en harddisk til uden harddisk?
Avatar billede kadun Nybegynder
19. januar 2011 - 14:44 #11
dette vil være en midlertidigt løsning, da det kan hjælpe mig med at "speede"  processen lidt op, derefter anbefaler jeg en total formation af din disk, dette vil selvfølgelig medføre alt på din harddisk bliver slettet og når du åbner formation af harddisk, kan du trykke på brug standard funktion eller sådan noget, gennem tiden kan den måske have ændret sig, har jeg oplevet
Avatar billede calle12 Nybegynder
19. januar 2011 - 16:30 #12
harddisken er ikke mere end 4 uger gammel. og det er ikke kun en harddisk, har 3 eksterne og "problemet" er ved dem alle. så tror det er måden windows køre på. det var mere om man kunne fortælle windows at den ikke skal lægge den udpakkede fil over på c først, hvorefter den skal til at lægge den over på den eksterne harddisk.
Avatar billede kadun Nybegynder
19. januar 2011 - 21:27 #13
prøv med et fejl tjek på din com, dette kan virkelig hjælpe
Avatar billede calle12 Nybegynder
20. januar 2011 - 07:05 #14
hvad mener du så med et fejl tjek?
Avatar billede kadun Nybegynder
20. januar 2011 - 12:53 #15
gå ind i computer så højre klik på dit C:Drev, så gå ind i tools/værktøjer så står der error checking/tjek for fejl
Avatar billede calle12 Nybegynder
20. januar 2011 - 20:00 #16
har lige prøvede og tjekke HD for fejl og der er ikke nogle...
Avatar billede kadun Nybegynder
21. januar 2011 - 12:56 #17
har du prøvet og se om dine eksterne harddisk fungere hvis du bruger en anden com ?
Avatar billede calle12 Nybegynder
21. januar 2011 - 13:43 #18
det gør de, har haft dem sat til en anden computer.
Avatar billede kadun Nybegynder
21. januar 2011 - 13:49 #19
så konklusionen er at det er din computer du normalt bruger der har fejlen, prøv og gendanne den til et tidligere tidspunkt
Avatar billede calle12 Nybegynder
21. januar 2011 - 16:19 #20
nej det er det samme med alle computerer. derfor tror jeg også det er den måde windows køre på. at man ikke kan for den til at pakke ud direkte på den eksterne HD men den vil køre den over c drevet. men syndes ikke jeg kan finde noget sted man kan forklare den at den ikke skal gøre det.
Avatar billede kadun Nybegynder
21. januar 2011 - 18:47 #21
som sagt er det lykkedes mig og pakke ud direkte på min ekstern med næsten alt, bruger normalt 7zip til udpakning
Avatar billede calle12 Nybegynder
21. januar 2011 - 19:31 #22
men er du sikker på at den ikke stadig flytter over på c drevet? jeg kan også få winrar til at pakke ud på den eksterne, uden den kommer med vinduet bagefter og den flytter fra c drevet til ekstern. men tiden er den samme, så den må stadig flytte på den trælse måde....
Avatar billede kadun Nybegynder
21. januar 2011 - 23:12 #23
hvor har du dine filer henne ? altså dem der skal flyttes ?
Avatar billede calle12 Nybegynder
22. januar 2011 - 10:23 #24
de ligger på den eksterne og skal pakkes ud på den eksterne.
Avatar billede kadun Nybegynder
22. januar 2011 - 11:01 #25
Det lykkedes altid for mig og pakke ud fra ekstern til ekstern, når du højre klikker og så vælger 7zip/winrar står der udpak her så skulle den gerne udpakke på din ekstern og gå uden om dit c:drev
Avatar billede calle12 Nybegynder
22. januar 2011 - 16:37 #26
Jep det er også sådan jeg gør, men når jeg tager tid på det, er udpakningstiden den samme. derfor tror jeg ikke den køre udenom c drevet når den gør det. men man undgår at den flytter filen bagefter i et nyt vindue hvor den plejer at gå kold, så det er bedre, men ikke helt godt.
Avatar billede kadun Nybegynder
22. januar 2011 - 22:11 #27
Er det med alle filer eller har du kun prøvet med en ?
Avatar billede calle12 Nybegynder
23. januar 2011 - 15:31 #28
det er alle
Avatar billede kadun Nybegynder
23. januar 2011 - 15:40 #29
Ved ikke hva der er sket så, det sker ikke ved mig