Avatar billede trp79 Nybegynder
01. januar 2011 - 22:48 Der er 1 løsning

Telenor Router - har slået DHCP fra -> Internet virker ikke

Hejsa

Jeg var så "smart" at slå DHCP fra på min telenor router. Jeg troede dog stadig at mit internet ville virke når der kun var en pc på netværket og at den så ville få min offentlige ip - men det virker ikke.

Nu ville jeg så gerne rette det tilbage, men det skal gøres via 10.0.0.1:2033 og den adresse kan jeg ikke tilgå, fordi DHCP er slået fra antager jeg.

Jeg håber derfor at en af jer kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få det til at spille igen - vil gerne forsætte uden DHCP på telenor routeren (for at give min private router - Aplle Time Capsule - den offentlige IP), men kan det ikke lade sig gøre så vil jeg gerne tilbage til DHCP løsningen på telenor routeren.

Jeg tør ikke rigtig resette min router da den var preconfigureret da jeg fik den, bl.a. med PPPOE oplysninger.

På forhånd mange tak for hjælpen
Torben
Avatar billede Techwork Praktikant
01. januar 2011 - 23:48 #1
Giv din PC IP adressen: 10.0.0.2, så kan du tilgå 10.0.0.1:2033 og sætte DHCP til igen.