Avatar billede maximuss Nybegynder
01. januar 2011 - 13:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke dele filer men internetforbindelse ok

Jeg har interforbindelse fra stofa med dynamisk IP.

Jeg har en switch(router lavet til switch LEVEL ONE) på mit modem fra stofa, hvorefter jeg har en  router(dlink 615) på switchen. Jeg bruger en switch på modemet fordi min zaptor box fra stofa skal have en IP som den kender fra stofa(ellers vil den ikke kunne få internetforbindelse) ellers ville jeg har også have sat en router på som vil være logisk.
Routeren bruger jeg til min AV reciever (netradio) og trådløs netværk samt boxee box og her kommer problemet. På min switch har jeg også en stationær PC som jeg gerne vil dele filer, så min boxee kan afspille dem.
Når min boxee er koblet på routeren (kabel) kan jeg ikke finde PC'en's delte filer men den har internetforbindelse. Når jeg sætter den på switchen kan jeg godt finde de delte filer. Min router er sat op som standard jf. vejledning.
Grunden til jeg vil have boxee på router er den hele tiden skal have internetforbindelse. På switchen beder den om logon når switchen eller boxee er slukket hvilket er lidt irreterende.

Jeg tror selv det er indstillinger i min router problemet er, hvad siger i?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
03. januar 2011 - 01:44 #1
Boxee får IP fra router, og PC får IP fra Stofa - Altså 2 forskellige netværk.

Hvorfor kobler du ikke bare PC'en på routeren? Så er begge dele på samme net, og kan dermed finde hinanden
Avatar billede maximuss Nybegynder
03. januar 2011 - 16:35 #2
Jeg glemte at skrive min pc står på 1. sal sammen med modem fra stofa. hvor jeg har en switch som giver min pc internet og et netværkskabel der går neden under i en ny switch, som min zaptor er forbundet med( skal have ip fra stofa) Derfra har jeg et netværkskabel som går over i en router, som jeg bruger til av recierveren og forhåbenlig min boxee, men kan se du skriver det ikke er muligt.

Efterfølgende har jeg fået problemet at jeg ikke kan se de delte filer på boxee igennem switcherne mere. Jeg har endda prøvet at sætte boxee tilbage til fabriksindstillinger uden held. Jeg ved ikke lige hvad der er sket. Hertil skal der siges jeg har internet på boxeen fra både switch og router, men som sagt kan jeg ikke se de delte filer fra PC
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
03. januar 2011 - 23:12 #3
Ja du bliver desværre nødt til at forbinde PC'en til routeren uanset hvad, for at få hul igennem..

Hvad angår det andet problem nu, ved jeg ikke noget om.. Kender ikke til Boxee
Avatar billede maximuss Nybegynder
04. januar 2011 - 18:40 #4
Ja det har jeg også eksperimenteret med og det virker, men grundet mit setup med PC på første sal og zaptor i stuen er jeg tvunget til at have 2 kabler trukket hvilket jeg ikke har tænkt mig.

Ret mig lige hvis jeg ikke forstår.
Dvs det IKKE er muligt at dele filer igennem 2 switche uden forbindelsen har været igennem en router, men internet kan godt lade sig gøre??
Avatar billede maximuss Nybegynder
08. januar 2011 - 09:44 #5
Er der tale om man skal bruge et krydskabel her så?
Avatar billede johnnylassen Seniormester
06. juli 2011 - 21:29 #6
Hvad med at få byttet dit modem til et nyt fra Stofa. Så får du et Docsis 3 med trådløst internet indbygget. Så sælger Stofa også en USB antenne til at sætte bag i din Zator. Så kan du se helt bort fra Switch og kabelforbindelser m.m. Og så kan du putte din router bagved og strikke det hele sammen som du lyster.
Avatar billede maximuss Nybegynder
07. juli 2011 - 23:38 #7
Tak for dit forslag.

Jeg har efterfølgende kontaktet stofa og de anbefaler ikke en trådløs forbindelse til zaptor. De siger det kun virker i nogen tilfælde, hvilket virker meget besynderligt.

Din kommentar var egentlig løsningen så hvis du vil ha point så skriv lige igen
Avatar billede johnnylassen Seniormester
11. juli 2011 - 18:31 #8
Nå. Det kommer så noget på på mig. Både mig selv og mine kolleger har i adskillige tilfælde valgt en trådløs løsning, da det ofte kan være besværligt og dyrt at lave et PDS kabeltræk. Jeg hr kun oplevet en enkelt gang, t vi måtte opgive den trådløse løsning pga metal og beton i byggeriet. Vi har endda trådløse dongles i bilen som sælges til kunden. Hvem du har talt med ved jeg ikke, men jeg kan ikke nikke genkendende til at der skulle være de store problemer i det.
Avatar billede maximuss Nybegynder
26. december 2011 - 00:29 #9
.