Avatar billede mfalkh Nybegynder
27. juli 2001 - 18:15 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Dynamiske IP adresser

jeg har adsl med to dynamiske IP-adresser. Hvordan for jeg de to maskiner til at snakke sammen i mit lokale-netværk, med samme netkort som jeg bruger til adsl-forbindelsen. De for jo en ny ip-adresse hvergang jeg starter op.?
Avatar billede disky Nybegynder
27. juli 2001 - 18:32 #1
hvis de er i samme klasse c netværks gruppe og din workgroup er sat korrekt op er det ikke noget problem.
27. juli 2001 - 19:51 #2
det kommer an på hvordan du mener snakke sammen hvis du vil kende IP-adressen på den enkelte maskine,(og du bruger win98) så brug kør - og skriv \"winipcfg\" - så kan du se de forskellige adresser, på de forskellige enheder
27. juli 2001 - 19:51 #3
og bortset fra det, så er det ofte den samme IP-adresse de for hver gang - det er i hvert fald min erfaring
Avatar billede mfalkh Nybegynder
28. juli 2001 - 14:43 #4
Den  ene maskine er w2k, den anden en redhat-linux 7.0..

mvh
falk
Avatar billede mfalkh Nybegynder
28. juli 2001 - 21:57 #5
RedHat kan kofigurerer netkortet med to indstillinger. Den laver så et alias, hvor jeg på den ene kan have dynamiske ip, og den anden en lokal fast ip. Men kan win2k noget af det samme??