Avatar billede stephanryer Nybegynder
27. december 2010 - 20:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Silverlight - tegning af 600 objekter 25 gange i sekundet

Jeg er startet på et boulder-dash spil i silverlight.
Der findes 30x20 = 600 objekter på skærmen. I en gammel winform tegnede jeg blot manuelt alle objekterne med en opdateringshastighed på 40 milis (25 gange i sekundet), hvilket performede helt udemærket.

I silverlight har jeg forsøgt med at oprette og tilføje 600 image-objekter 25 gange i sekundet. Dette performer mildest talt ikke tilfredsstillende :)

Er der nogen, der kan give et kodeeksempel på, hvordan man vil gribe en sådan tegneopgave an? Al min grafik stammer fra billeder, der loades eksternt, dvs ingen manuel tegning.

På forhånd tak.
Avatar billede aaberg Nybegynder
28. december 2010 - 08:30 #1
Jeg tror det er en dårlig ide at oprette og tilføje alle 600 objekter for hver frame. Et objekt i spillet bør ikke oprettes mere end 1 gang. For hver frame skal det ikke være nødvendigt at gøre andet end at flytte på de objekter som der har ændret sig siden sidste frame.

I et boulder-dash står de fleste objekter stille, så det bør ikke være noget problem at få det til at performe med 25  frames per sekund.
Avatar billede stephanryer Nybegynder
28. december 2010 - 13:12 #2
Jeg vil prøve kun at oprette objekterne én gang og så opdatere.
Vender tilbage, når jeg ved om det performer :)

Tak for svaret.
Avatar billede stephanryer Nybegynder
11. januar 2011 - 08:19 #3
Det performer noget bedre, når objekterne kun oprettes én gang. Dog synes jeg ikke performance er helt i top.

Læg et svar :)
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. januar 2011 - 11:08 #4
Det er ikke sikkert at silverlight er den beste platform for denne type spil.
Avatar billede stephanryer Nybegynder
11. januar 2011 - 14:46 #5
Well, når java applets og flash kan klare arbejdet, må Silverlight også kunne.

Tak for hjælpen, ihvertfald :)