Avatar billede aventic Nybegynder
26. december 2010 - 14:40 Der er 2 kommentarer

Tips til brug af Wacom tablet

Halløj folkens og glædelig jul..

Denne jul fik jeg som ønsket en Wacom tablet, nærmere en Wacom Bamboo med pen. Jeg har ikke rigtig nogle tegne erfaringer med tablets som sådan, så tænkte om nogen af jer havde nogle tips og tricks til en nybegynder som mig - sådan til at komme i gang og videre derfra. :)

Jeg har Photoshop CS4 og har brugt programmet i lang tid, så jeg ved hvordan basic funktionerne virker. Jeg kan godt lide sådan noget environment + landscape digital art.. for at nævne et eksempel:

http://fc09.deviantart.net/fs71/f/2010/101/e/d/Environment_Tutorial_Painting_by_k04sk.png

Gutten der har tegnet dette har jo sikkert en årrække af erfaring, men bare for at give jer et peg af hvor jeg gerne vil hen. :)

Håber i kan hjælpe mig til at komme godt i gang. :)

/aven
Avatar billede rockbottom_dk Nybegynder
02. januar 2011 - 22:30 #1
Billedet du linker til er med garanti IKKE lavet alene med en Wacom Tablet. Det er sikkert lavet med lidt 3D og måske lidt retouche i PhotoShop bagefter.

Men for at få fornemmelsen af din Wacom kan du med fordel prøve "Painter" det fulgte vel med på CD-ROM!

Hvis du har interesse for Landscape, kan du prøve Bryce3D.
http://www.daz3d.com/i/software/bryce7/-/?
Avatar billede gulerodden Nybegynder
24. oktober 2013 - 19:48 #2
ved godt det er en gammel thread, men kan fortælle det der var fuldt ud lavet i photoshop ved hjælp af nogle få layers, lasso tool og Gradient effekt :) Det er ikke så besværligt.

youtube: Sycra, Draw with Jazza, Feng Zhu Design / Design Cinema. Det er gode channels til at lære med :)