Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 00:58 Der er 41 kommentarer

Min pc kan ikke åbne en internet browser

Hej Eksperter.
Mit problem er er min computer ikke kan åbne en internet browser, den melder fejl når jeg prøver at åbne både firefox, chrome og expolrer. Altså den er på nettet men den kan åbne selve browseren.
Håber at der er nogle der ved hvad der kunne være i vejen.
Avatar billede Ganlik Nybegynder
25. december 2010 - 03:38 #1
Hvad er fejlmeldingen? :)
25. december 2010 - 09:47 #2
Velkommen til E. ...

... og under hvilket OS-System ?
Sikerhedsprogram ?

Er det sket 'pludseligt' ?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 10:30 #3
Prøv at køre en chkdsk:http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Denne er til Vista, men fungerer sikkert på samme måde i de andre systemer.
Alternativt kan du køre systemgendannelse til før problemet opstod. Du skal dog være opmærksom på at programmer der er installeret i mellmliggende periode forsvinder og skal geninstalleres.
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 17:54 #4
Hvis man åbner firefox lyder fejlmeldingen: "Vi beklager firefox stødte på en fejl og gik ned" og google chrome siger noget i samme stil, mens internet explorer slet ikk åbner når man trykker på ikonet.
os-systemet er windows vista, og sikkerhedssytemet er McAfee.
Jeg har prøvet at køre en chkdsk, og det gjorde ikke nogen forskel.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 17:59 #5
Systemgendannelse til før problemet opstod?
Det er ikke en gendannig til fabriksindstillinger jeg taler om. Det jeg mener er at du skal skrue tiden tilbage hvor internettet virkede.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/What-is-System-Restore
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 18:14 #6
Jeg har prøvet at lave en synstemgendannelse nu, og det har heller ikke gjord nogen forskel?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 18:26 #7
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 18:48 #8
Altså når man gør det siger den "Windows ressourcebeskyttelse fandt beskadigede filer, men det var ikke alle filer der kunne repareres", hvad gør man så?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 18:57 #9
Ja problemet med denne meddelelse kan  være man ikke har heft dvd til styresystem i. Og i mange tilfælde i dag er det jo computere der er preinstalleret, hvor man selv skal lave recovery dvd bagefter. Har du sådan en?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 18:59 #10
Du kunne prøve at køre den fra fejlsikret tilstand. Ved dog ikke om det løser det. Men forsøg det hvis du ikke har dvd.
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 18:59 #11
Nej, det har jeg ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 19:00 #12
PS Du kan ikke bruge Recovery dvd til at reparere systemfiler. Den er til at gendanne pc som dengang du købte den.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 19:03 #13
Prøv at genstarte pc efter filreparation. Har du gjort det?
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 19:09 #14
Ja det har jeg prøvet ..
Hvis man starter den i fejlsikret tilstand kan den godt, men så kan den ikke finde mit netværk?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 19:19 #15
Man kan starte i fejlsikret tilstand med netunderstøttelse eller uden (som du har her).
Nettet skulle meget gerne være der når du starter normalt.
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 19:22 #16
Jeg startede den i den der hed fejlsikret tilstand med internet, men den sagde at den ikke kunne finde noget netværk, og det kan den godt når den bare er startet normalt?
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 19:53 #17
... og nu er den begyndt at gå over til blå skærm, og derefter slukke, når man prøver at åbne en internetbrowser? :O
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 19:54 #18
Det kan måske have noget med at du har beskadigede filer på dit styresystem at gøre. Windows er jo ikke startet rigtig op i fejlsikret tilstand. I denne tilstand køres kun de nødvendigste drivere.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 19:58 #19
Nå jeg fik skrevet #18 før jeg så din post i #17.
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 19:59 #20
Det er når den er startet normalt at den går i blå skærm.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 20:02 #21
Tror vi skal ud i en rep af dit styresystem som minimum.
Har du noget recovery boot skærm, hvor du skal trykke på en knap for at starte det i opstarten?
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 20:06 #22
Nej, det tror jeg ikke, hvor skulle den være?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 20:20 #23
Det første opstart billede står der mange gange setup en taste og recovery en anden taste.
Går du ike i computer har du så et lille drev foruden dit c drev og dit dvd drev. Et der måske hedder recovery eller backup?
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 20:24 #24
Nej, jeg har kun et C od D drev..
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 20:39 #25
Okay.
Må indrømme jeg er lidt på bar bund nu. Vi kan jo ikke sige vi er kommet nærmere desværre. Og nu begynder den også med blå skærm.
Jeg har kun et skud i bøssen tilbage uden at vi skal finde dvd med Vista på, og det er denne:
http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/
Må indrømme jeg ikke har erfaring med denne cd. Jeg tror det er værktøjer og systemfiler der er på den, men har aldrig brugt den,da jeg selv opererer i XP. Er ked af jeg ikke umiddelbart kan komme nærmere en løsning desværre.

PS for at slippe for den blå skaærm kan det tænkes det forsvinder ved at systemgendanne.
Hvor langt gik du tilbage første gang?
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 20:45 #26
Den første gang gik jeg tilbage til den 20/12
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 20:51 #27
Og der virkede den med internettet som den skulle?
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 20:51 #28
Men tak for al din hjælp, så må jeg lige prøve det der vista recovery.
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 20:55 #29
Ja, det var først den 23 det stoppede med at virke.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 20:57 #30
Er der kommet opdateringer til pc i denne periode?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 21:01 #31
Grunden til jeg spørger er at jeg i Xp kan gå ind og afinstallere disse opdateringer igen. Er Vista lavet på samme måde ligger disse uninstall patches i Windows mappen. For at se dem, skal man i mappeindstillinger sætte den til at vise skjulte mapper og filer.
Uninstalle filerne er i Xp blå.
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 21:02 #32
Hmm, det er der nok, men den plejer at opdatere automatisk, så jeg ved det faktisk ikk?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 21:10 #33
Hvis du går ind i windowsmappen efter du har gjort filerne synlige i mappeindstillinger burde du kunne se dem. Jeg sorterede filerne på min efter hvornår de var ændret/oprettet og kunne se hvornår jeg sidst havde fået filer ind. De hedder typisk noget med $Ntuninnstall og et nummer. Kan du finde noget der ligner dette?
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 21:20 #34
hmm, jeg kan ikke finde noget i den mappe med hverken det navn, eller noget som er oprettet inden for det seneste stykke tid?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 21:22 #35
Filerne her har et KB+nummer.
Hvis du kopierer dette KB+nummer og sætter det ind i google, kan du se lige hvad denne opdatering gør. Er der nogle af disse der har med Internet explorer at gøre kan det være en af disse der har fejlet.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 21:25 #36
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 21:26 #37
Kan desværre ikke guide dig her, men mon ikke de er dateret i en form for rækkefølge?
Avatar billede Marielund Nybegynder
25. december 2010 - 21:28 #38
Okay, men altså tusinde tak for din hjælp, jeg bliver nødt til at smutte nu, så må lige prøve det der i morgen.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 21:30 #39
Fint høres ved.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2010 - 07:13 #40
Er du kommet videre?
Avatar billede Marielund Nybegynder
02. januar 2011 - 13:33 #41
Nej, det endte med at den gik helt i sort, så jeg har sendt den hen til min fætter, som ville prøve at se på den.