Avatar billede md_craig Nybegynder
24. december 2010 - 14:19 Der er 5 kommentarer

RJ11 til RJ45 for (Telefon linie til ADSL2+ Router)

Hej.

Nogle der umiddelbart kan hjælpe med info omkring muligheden for at koble en ADSL2+ internet forbindelse til en ADSL2+ over POTS router, når routerens WAN port dog er en RJ45 port og telefonstikket er en RJ11 port.

Vi snakker om fx: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4317656

og man kan se her at de skriver: http://www.cisco.com/en/US/docs/routers/access/800/860-880-890/hardware/installation/guide/1Overview880-860.html

" The primary WAN port is designed for an RJ-45 connector only. Damage to the primary WAN port may occur if a non RJ-45 connector is inserted."
Avatar billede a62681 Nybegynder
24. december 2010 - 15:41 #1
Hvor kommer det modem du får leveret fra din udbyder ind i billedet? I DK får man altid det med til en adsl forbindelse hvorimod man i USA selv skal købe et modem.
Avatar billede md_craig Nybegynder
24. december 2010 - 16:05 #2
Det her skal erstatte den ADSL router jeg har fra Telenor, så det kommer ikke ind i billedet, søgningen efter en erstatning kommer af at jeg har snakket med dem, og de desvære ikke levere udstyr som vil kunne håndtere den mængde NAT sessions jeg nok har.
Avatar billede a62681 Nybegynder
24. december 2010 - 16:46 #3
Ok. Er godt bekendt med der kan være begrænsninger. Må jeg af ren interesse høre hvor mange sessioner du ca. har brug for? Mener at have hørt TDC's TDCboks kan håndtere 100 sessioner..
Avatar billede md_craig Nybegynder
25. december 2010 - 11:37 #4
Antallet af sessioner er svært at sige.

Men har 12 servere kørende (virtuelle) ved siden af alle de andre enheder jeg har (alm. Workstation, Bærbar, 2 x PS3, iPhones osv)...

Heraf er portene 8k-9k sat op mod den ene (Jira, Confluence, FishEye, Crowd, SQL Server mm.), har 7080 samt 80 mappet over til 8080 mod en anden (SVN).

jeg ved dog ud fra en anden router jeg har haft imellem, at jeg har ligget over 1024 sesions til tider (dens max)
Avatar billede a62681 Nybegynder
25. december 2010 - 19:52 #5
Jeg ville prøve at tage et RJ45 kabel. Klippe det ene stik af og montere hvid/blå på de to midterste ben i et RJ11 stik. Jeg garanterer ikke for det er rigtigt, men der sker nok ikke noget ved at prøve.
Der står lidt om der her på nogle af de sidste sider. http://www.cisco.com/en/US/docs/routers/access/800/860-880-890/hardware/installation/guide/HIG880-860.pdf