24. december 2010 - 12:02 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

TDC's HomeTrio - 4 x TV - sammen med mit eget LAN/Server - erfaringer ?

Der er ikke TV/Radio fællesantenne ved vores nye bolig og så er der lidt 'problem' med "Stueorglet" ...

Regne, Regne, ...
Kan det virkelig passe at med TDC HomeTrio og ønsket at se TV3 famillien mm. vil koste i retning af >10.380 Dkr / år !!!

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_tv_kanal_vp
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_pak_tbt_ht

Jeg/vi har tanker om at have 4 x TV tilsluttet (i hvert sit lokale!), med mulighed for hvert sit program. Der er jo altid delte meninger om hvad han/hun vil se *S* ...

Såvidt jeg har forstået: Der skal en selvstændig "modtager" + tilhørende fjernbetjening for hvert TV med en LAN ledning til en slags fælles box.

Hvordan kan det spille sammen med mit existerende LAN netværk/server ?
Jeg har på nuværende tidspunkt firmabetalt TDC Erhverv Internet forbindelse med en tilrettet Cisco Router (800 Serien). Mulighed for Firma/arbejdsplads forbindelse OG en privat forbindelse uafhængig af hinanden.

Nogle med praktiske erfaringer med ovenstående ?

Eller andre detaljer jeg skal være opmærksom på der ?

Kan selvfølgelig ringe/spørge TDC, men de er jo også sælgere... såååå...
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. december 2010 - 12:23 #1
Der må være en udvej...

Uddrag fra en virkelig samtale med TDC - et såkaldt servicetjek:

TDC:: god dag. Det er xxx fra TDC, Jeg ringer for at høre om du er tilfreds med at være kunde hos TDC.
Mig: Ja det er meget ustabilt, ellers er det for dyrt. Derudover har jeg intet at klage over.
TDC: Dejligt at høre. Må jeg høre hvor du får tv signal fra idag?
Mig: Fællesantenne via Stofa.
TDC: Har du hørt om TDC Home Trio? Du har jo Home Duo idag.
Mig: Ja men hvad har du at tilbyde:
TDC: **fik hele salgstalen, hvor vi så kom til hvor mange tv vi havde i huset**
Mig: 4 stk.
TDC: 4??? Så er Home Trio nok for dyrt, så det vil jeg ikke anbefale. Hvad med antivirus bl.a. bl.a. bl.a.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. december 2010 - 12:29 #2
du skal kun have selvstændig modtager til tv, der ikke har kabel-koder indbygget hvis du vil kunne optage/pause der.
Det må være nok med en optage-enhed - ved de 3 andre tv må folk lære at holde sig.
24. december 2010 - 12:48 #3
Det er ikke nødvendigt/ønske med "optage/pause" funktionen.
I skrivede stund har vi ét nyerer TV "Stueorglet" med MPG2/4 modtager. De 3 andre NON-Digitale "gamle" fladskærme ..

Selvstændig fuglebad/parabol er ikke velset i bebygelsen; og heller ikke fra min side..
Avatar billede claes57 Ekspert
24. december 2010 - 13:12 #4
du ønsker dig så 3 nye tv - med mpeg4 og dvb-c.
god jul...
24. december 2010 - 13:51 #5
... der er ikke kabelTV i bebyggelsen... så hvad skulle en DVB-C modtager så gøre godt for ?

Men tilbage til det oprindelig spm. ?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. december 2010 - 15:01 #6
når de sender tv via bredbånd er det vel på samme metode som ved kabel? Men der er noget med, at tv via bredbånd tager en stor del af båndbredden - så hvis 4 tv kører med hver sin kanal, så er der ikke meget piv tilbage i en alm 15/1 linje.
se ned i PS-teksten "Et tændt tv trækker dog ml. 2,5 - 4 Mbit/s (og det gælder også, hvis du bare optager). Ca. 15% af hastigheden bruges til overhead."
jf http://privat.tdc.dk/pakker/hometrio/
Det virker vildt, hvis der skal en 'digital modtager' til hvert tv (hvordan kan de så vise tv på pc?)
Avatar billede a62681 Nybegynder
24. december 2010 - 15:29 #7
Hvis man skal have 4 tv på Hometrio får man en settopboks (stb) med harddisk til det første tv. De 3 næste får en mindre stb uden harddisk men via disse kan man afspille optagelser fra den store stb. Og tv på pc bliver streamet og har ikke som sådan noget med Hometrio at gøre.
Avatar billede ThomasWandahl Nybegynder
27. december 2010 - 13:33 #8
Hej karise_larry

Hvis du vil have min hjælp til at afdække de fleste af dine spørgsmål, så vil jeg rigtig gerne forsøge.
Jeg vil dog godt starte med at tjekke op på din adresse for at se, om vi hos TDC kan levere signal til 4 TV.
Så hvis du vil sende din adresse til mig på mail, vil jeg tjekke op på det hurtigst muligt.

Skriv til mig på thomaswandahl(snabel-a)tdc.dk

Med venlig hilsen

Thomas Wandahl
Kundeservicechef i TDC
27. december 2010 - 21:12 #9
Ref #8 - har skrevet til dig...
29. december 2010 - 12:23 #10
Jeg er i dialog med [Thomas Wandahl] (Ref #8) - andre må gerne bidrage yderligere...
02. januar 2011 - 22:13 #11
Har fået lidt info fra TDC ...

- jeg afventer lige tilbud/forslag fra alternative leverandører end [TDC's HomeTrio]. MED samme programflade...

Implicerede parter - læg [svar]...

---

Lidt mere spørgsmål:

Omtalte modtager boxe - er med fjernbetjening?
Skal så erstate den normal programskifter på TV'et fjernbetjening ?
Er der Volumen regulering derpå ? (for at kvæle de #¤$€&$ reklamer!) ? Eller skal man have de to fjernbetjeninger 'klistret' sammen ?
Kan så bare fordeles via en 'dum' 10/100 switch ?
Avatar billede a62681 Nybegynder
03. januar 2011 - 20:50 #12
Der er fjernbetjening med til hver box.
Fjernbetjeningen kan kodes så den helt erstatter den du har til dit tv. Det gælder naturligvis også volumen regulering.
Og det fordeles vha. en "dum" switch som er indbygget i den Homebox som du vil få i stedet for det modem du har nu. Der kan tilsluttes yderligere switch hvis du har brug for flere porte.

Har selv TDC tv med 4 tv og det fungerer upåklageligt. Min løsning er dog den gamle fra før Hometrio så tv låner ikke båndbredde fra surf og omvendt...
03. januar 2011 - 21:04 #13
Ref #12 - se det er smart...

---

... jeg har lige fået bekræftet fra TDC, at jeg (min 'telefon'forbindelse) er så 'langt ude', at jeg højest kan få 6Mb/700 forbindelse - som jeg også har målt med
http://hastighedstest.tdc.dk/

Hmmm...
08. januar 2011 - 00:23 #14
Implicerede parter - læg [svar]...
Avatar billede a62681 Nybegynder
08. januar 2011 - 10:33 #15
[Svar]
11. januar 2011 - 22:14 #16
<claes57>: Læg [Svar] ?
15. januar 2011 - 14:01 #17
Jeg skal nok skrive hvordan slutreslutatet er blevet, når TDC har lagt extra "telefon" kabel til min ejendom, og jeg iøvrigt har fået det hele strikket sammen...
Avatar billede a62681 Nybegynder
15. januar 2011 - 17:13 #18
Tak for points :)

Jeg håber det lykkes at få opgraderet linien så du kan få båndbredde nok til denne løsning. Det fungerer rigtig godt.
15. januar 2011 - 18:26 #19
... jeg kan ikke få opgraderet den existerende linie.
Jeg har på nuværende tidspunkt firmabetalt TDC Erhverv Internet forbindelse den vej... og den kan/må alligevel ikke spille sammen med TCD's HomeTrio løsning (Firmapolitik?)...

Og med højest 6Mb/700 forbindelse og 2-3 TV signaler igang, så er der ikke meget tilbage til Internet "Så er det ikke sjovt længerer" ...

Derfor er bestilt en fysisk extra linie til min ejendom, øremærket til dette projekt...
Avatar billede Mikkel_berthelin Nybegynder
28. marts 2011 - 20:13 #20
Uden at have læst så mange af de andres svar.
så vil jeg anbefalde du skifter TV udbyder.
hvis i ser TV3 og de kanaler så skift til viasat
også få en separat internet forbindelse.

Med home trio vil tv påvirke dit internet.

så mit forsalg ville være du kørte
Viasat på TV - viasat.dk
waoo på internettet.. http://www.waoo.dk
det vil du få den bedste oplevelse med.

Viasat køre vidst med et tidbud der hedder 99 kr. første 6 mdr. derefter 389 de næste 6 mdr.
så skal du bare have 3 bokse udover den første du får med.
der er en kort afgift på 369 pr. halve år.

det burde gerne blive billigere end det du har.
men kan ikke 100% de rigtige priser.
28. marts 2011 - 20:37 #21
* Der må ikke bruges "udendørs" antennemateriel - eks. parabol. Og jeg er heller ikke interesseret i en sådan løsning; opfatter den ikke som stabil.
Og vi SKAL have mulighed for at se TRE forskellige programmer samtidig...

www.viasat.dk/content/ip-tv-bredb%C3%A5nd
www.viasat.dk/content/tdc-home-trio
www.viasat.dk/content/find-%C3%B8vrige-selskaber  Hvis ikke dit område er aktivt kan du desværre ikke modtage Viasat via fibernet i dit område. Dette er desværre aktuelt her...

Såååå....
Avatar billede Mikkel_berthelin Nybegynder
28. marts 2011 - 20:44 #22
så er der evt. yousee i kan skifte over til.
min opfattelse er bare at TDC er rocker dyrt.
så evt. yousee kabel tv også telenor internet
28. marts 2011 - 20:58 #23
Har forespurgt hos dem alle; skriftligt / telefon / Hjemmesideformular ...

Der er IKKE
* Fælleantenne
* Ikke egen udendørs antenne
* Ønsker Viasat's / TV3 kanaler - samtidig
* Der ER en 'Fiber' indlagt i huset (men bruges ikke pt.), men de firmaer, som kan lægge 'noget' på der, har IKKE Viasat's / TV3 kanaler. Det har jeg på skrift...
Derfor er den blevet afmeldt igen af forrige ejer af huset...

Jo - TDC's HomeTrio er rocker dyrt ... Men virker ganske smart/fint nok...
Bruger KUN TV delen; har Internet (10/2) på anden selvstændig firmalinie...