Avatar billede rubberduckone Nybegynder
22. december 2010 - 14:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

AVCHD video konvertering

Hej,

Har et Canon HG10 kamera, som jeg gerne vil konveretere video fra til youtube, hjemmesidebrug og DVD'ere.

Jeg leder efter et godt program der kan klare AVCHD formatet. Ekstrakt fra videokamera og efterfølgende redigering. Fra Canon fulgte oprindeligt en Corel suite med, men det program crasher konstant efter jeg har installeret SP3 på Win XP.

Ideelt vil være et godt stykke freeware, men jeg er klar over det kan komme til at koste... (har forsøgt med "AVCHD converter", men den smider et vandmærke forrest som ødelægger billedet og så kan det med freeware jo være ret ligegyldigt/ :-(

Er der nogle der har oplevet tilsvarende eller ligger inde med et godt tip??

;o) RD
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2010 - 15:08 #1
Som jeg læser det kan det tilføje vandmærke. Kan denne funktion ikke slås fra?
Avatar billede milter Ekspert
22. december 2010 - 17:51 #2
Super er gratis og kender næsten alle formater:

http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
22. december 2010 - 20:03 #3
Ikke i freeware udgaven, der tilføjer den det pr automatik såvidt jeg har kunnet læse mig til. Kan du indikere hvor du i fald har læst noget andet??

;o) RD
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2010 - 20:17 #4
Ikke andet at det skriver at det "kan" sætte vandmærke. Og derfor læser jeg det, som det må være noget man kan slå fra. Ellers skulle der jo stå at det automatisk sætter mærke??
Der er ikke en fane der hedder watermark hvor du kan fjerne et tjektegn?
Som på denne her:
http://www.imtoo.com/avchd-converter/guide.html
22. december 2010 - 20:30 #5
Mange "Freeware" Video behandlingsprogrammer tilfører automatisk en slags reklame vandmærke på 'filmen'. Eksempelvis hvis det er en længde over 10 min. Nogle gange uden at fortælle det til brugeren; det ses først på den gemte færdige 'film' og ikke på skærmen undervejs - ganske 'frækt' !!!
... Skal man KØBE versionen for at undgå denne 'detalje' ...
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2010 - 20:42 #6
Ja de kunne jo godt lige skrive at dette mærke blev lagt på inden man trykkede på start convertering.
Så er man jo nødt til at låse det op. (købe det)
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
22. december 2010 - 22:55 #7
Mht. freeware og vandmærker, så synes jeg egentlig bare det er et irritationsmoment, at de ikke oplyser det tydeligt på deres site. Så kan jeg slippe for at spilde min tid med download, installation, at hitte rundt i programmet, efterfølgende konvertering - for så til slut, at se, at skidtet er ubrugeligt, fordi de har knaldet et vandmærke på. De spilder min tid og jeg får aversion mod producenten og produktet, fordi de ikke er ærlige fra start. Har man et godt produkt er det OK at tage penge for det.

"Milter" har tjekket op på SUPER og de anmeldelser jeg har fundet er ikke just rosende. Har du selv erfaringer med SUPER??

;o) RD
Avatar billede milter Ekspert
23. december 2010 - 01:07 #8
#7.

Jeg har selv brugt Super gennem et par år uden problemer. Jeg har brugt det til video et par gange og til lyd en del mere.

Programmet ser lidt overvældende ud til at begynde med, og uden en del kendskab til diverse lyd- og videoformater vil man måske være lidt på herrens mark. Til det meste video bruger jeg normalt mit videoredigeringsprogram, Sony Vegas, som kan arbejde med mange forskellige videoformater.

Måske er det snarere et videoredigeringsprogram, du har brug for, hvis der også skal klippes og laves andre former for sjov med videoerne?
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
23. december 2010 - 22:33 #9
Hej Milter,

Du har tildels ret - jeg har brug for lidt af hver / ;o)
Jeg pløjede en stor mængde detaljer, samt for og imod'er igennem i går og nåede til en konklusion der ligner det du nævner.

Fra AVS4You har jeg derfor valgt at købe en giga stor suite, der ser rigtig spændende ud. De kører pt. et tilbud på hele suiten for 450 kr. (70% rabat) inkl. "Unlimited access".

Læs mere på http://www.avs4you.com/Register.aspx

Jeg har kørt et par test kørsler af klip og lyd og det ser rigtig lovende, samtidig med at den klarer vildt mange formater. Så jeg tror mit problem er løst.

Tak for indsatsen - smid gerne et svar, så kommer der lidt point din vej // ;o) RD
Avatar billede milter Ekspert
23. december 2010 - 22:57 #10
@ rubberduck.

Ten - four :-)
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
17. januar 2011 - 18:50 #11
Afslutningsvis kan jeg nævne at der er rigtig meget nyttig info, at finde på dette link: http://en.wikipedia.org/wiki/AVCHD

;o) RD