Avatar billede klub Nybegynder
22. december 2010 - 11:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installation af WOW på skolecomputere med Windows 7

Arbejder i en fritidsklub, og vi ville prøve at installere World of Warcraft på vores computere. Det viste sig dog at være en del sværere end jeg havde regnet med, især da mit kendskab til windows 7 er ret begrænset.
Har er alle expansions.Startede med den første, installeret uden problemer, derefter Burning crusade, uden problemer.
Problemet opstår ved Wrath of the litchking, her forsøger den at patche, men siger bare the tracker is not responding.Har osse forsøgt bare at køre videre med cataclysm, men den skal osse bruge noget patch og kan ikke connecte.
PC,erne er alle Emachines, med Windows 7 home 64 bit, og med f-secure som antivirus.
Ting jeg har prøvet:
Bare installere litch king, virker ikke (har afinstalleret og startet forfra)
Køre som administrator og forskellige kompatibiliteter bla. for xp virker ikke.
Slået både f-secure og windows firewall fra, virker ikke.
Installeret nyeste java, da jeg fik at vide patcheren kører i java.

Det underlige er at burning crusade rent faktisk patcher fra wow serveren, dvs. den får adgang, men åbenbart ikke litch king patcheren.

ps har været på blizzards support side, synes ikke lige der er svar på mit problem, desuden synes jeg tit deres svar er pænt mangelfulde.

Ville være meget glad for bare et forslag til hvad problemet ku være, jeg er lidt lost på det punkt.
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
22. december 2010 - 11:17 #1
Når den ikke kan finde nogen trackere at connecte til er det som regl fordi at portene som Blizzards preloader bruger ikke er blevet forwardet på jeres modem/router...

hvis i selv står for jeres internet forbindelse (ikke er noget kommune involveret) så skal du bare finde de porte på blizzards hjemmeside, logge ind på router/modem og så finde det sted hvor der står Portforwarding.
Avatar billede klub Nybegynder
22. december 2010 - 12:45 #2
12/22/10 12:31:11.7313 Enabling Microsoft Firewall UPnP Framework
12/22/10 12:31:11.7316 Success!
12/22/10 12:31:11.7319 Enabling Blizzard Downloader on Windows Firewall
12/22/10 12:31:11.7322 Success!
12/22/10 12:31:11.7324 Creating Firewall interface
12/22/10 12:31:11.7327 Success!
12/22/10 12:31:11.7332 Creating Microsoft Firewall Rule: Blizzard Downloader: 3724
12/22/10 12:31:11.7336 Success!
12/22/10 12:31:11.7338 Not found Bonjour service.
12/22/10 12:31:11.7343 Creating UPnP interface
12/22/10 12:31:11.7347 Getting UPnPDevice Information
12/22/10 12:31:11.7350 Connecting to: http://eu.tracker.worldofwarcraft.com:3724/announce with 1
12/22/10 12:31:26.7401 No UPnP Device Found.
12/22/10 12:31:26.7451 Creating Windows UPnPEngine interface
12/22/10 12:31:26.7498 Getting UPnPDevice Information
12/22/10 12:31:27.5354 Failed to connect to tracker.
12/22/10 12:31:35.7909 No UPnP Device Found.
12/22/10 12:32:06.5645 Connecting to: http://eu.tracker.worldofwarcraft.com:3724/announce with 1
12/22/10 12:32:27.6100 Failed to connect to tracker.

Ja der står nævnt nogle porte, skulle have sat dem korrekt ind i windows firewall, tror jeg.
Mit problem er nok at jeg ikke ved nok om hvordan computere i det hele taget fungerer på internettet til at ku gøre hvad du forslår.
Til dit spørgsmål, nej det er ikke kommunalt netværk.
Logge ind på router modem ? hvad hedder det på windows 7 sprog ?
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
22. december 2010 - 13:04 #3
okay fandt lige et par links til dig som jeg håber kan hjælpe lidt bedre :) det jeg snakker om med at forwarde et ikke i windows firewall, altså i selve windows, det er på den software som ligger på jeres Modem og eller router.

http://us.blizzard.com/support/article.xml?locale=en_US&articleId=21694&pageNumber=1&searchQuery=port

http://portforward.com/

Det gør man som regl ved at åbne en browser i windows, og skrive routerens ip i URL feltet.
Det kan f.eks være 192.168.0.1 og så bliver man bedt om at logge ind.

resten skulle være rimelig lige til :)
Avatar billede klub Nybegynder
22. december 2010 - 14:50 #4
Under Construction

The site you are trying to view does not currently have a default page. It may be in the process of being upgraded and configured.

Please try this site again later. If you still experience the problem, try contacting the Web site administrator.

--------------------------------------------------------------------------------

If you are the Web site administrator and feel you have received this message in error, please see "Enabling and Disabling Dynamic Content" in IIS Help.

To access IIS Help
Click Start, and then click Run.
In the Open text box, type inetmgr. IIS Manager appears.
From the Help menu, click Help Topics.
Click Internet Information Services.

er det svar jeg får, der står en del tal som kunne være ip adresser har prøvet dem uden resultat.
Er pludselig ikke sikker på hvad der er ip adressen.
Kortet over netværk viser
4 computere vi har, 2 switches med forbindelse til 3 af dem, og videre til en gateway og internet.
Den pc jeg sidder på er forbundet med et spørgsmålstegn istedet for en switch.
Når jeg ser på gateway står der en IPv4 adresse, jeg har skrevet i browseren som du skrev men ovennævnte resultat.
Avatar billede klub Nybegynder
23. december 2010 - 11:56 #5
server på en skole.Jeg har ikke adgangskoder til at ændre ret meget ser det ud til.Også nok meget godt vil helst undgå at sku ind og rode på skolecomputere for at installere et spil. Så må jeg give portoplysningerne til den administrator der er tilknyttet skolen, hvilket nok først bliver i det nye år.

Kan dog stadig ikke forstå hvordan den kan patche hele TBC uden problemer,for derefter overhovedet ikke at kunne få forbindelse.

Lichtking pakken spørger iøvrigt om den skal flytte programmet til en public folder, da det ellers kan give problemer.Det har jeg accepteret, men kan det give problemer ? De første 2 expansions sagde ikke noget om at flytte programmet.Ligger noget af tbc så et andet sted eller flytter den det hele ?
Avatar billede klub Nybegynder
23. december 2010 - 11:58 #6
Skete et eller andet mde den post.Men det ser ud til vi er forbundet til en server påen skole, så tog lidt fejl mht. forbindelse.
Avatar billede klub Nybegynder
27. december 2010 - 22:26 #7
ja selvom jeg ikke fik løst problemet lige her og nu har jeg smidt points afsted, må snakke med en admin om dette, takker for svaret, så er den vidst ikke længere.
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
28. december 2010 - 09:11 #8
Hey, har ik lige haft mulighed for at komme til en computer i nogle dagen, beklager :)

Men ja, hvis computerne er forbundet til en server så skal du have fat i en systemadministrator som kan åbne de specifikke porte som der er tale om.
Kan godt se at det er lidt underligt at den ikke gider update lichking, når de andre har fungeret uden problemer.

fandt forresten lige det her link, som måske kunne være en løsning? http://eu.blizzard.com/support/article.xml?locale=en_GB&articleId=21474