Avatar billede needphphelp Nybegynder
27. juli 2001 - 13:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

INTEL router på teledanmark ADSL

jeg har lige bestilt en ADSL forbindelse of vil gerne have en router sammen med, jeg har søgt lidt rundt for at finde en som kunne passe mit behov og min penge pung. Jeg faldt over denne.:

INTEL Net-router X.21/V.11 DTE CABLE 8100Router DTE CABLE FOR EXPRESS 8100 ROUTER.

Vil den kunne bruges på en ADSL
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juli 2001 - 13:43 #1
Hmmm... det er ikke en ADSL Router... såehm... næh ;)

Her er et par forslag:

http://www.nemdirect.dk/product.asp?sku=8520525&shop=pc
Rigtig god Router. Nortel = kvalitet - god pris.

Har du desuden brug for en switch, kunne du istedet vælge http://www.nemdirect.dk/product.asp?sku=8520530&shop=pc - et meget godt køb :)

NanoQ
Avatar billede needphphelp Nybegynder
27. juli 2001 - 13:44 #2
Kan man koble ADSL modemet direkte på switchen!?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juli 2001 - 13:46 #3
Hmmm... hvad mener du med ADSL modem? - jeg går ud fra du får en ADSL router med, når du får din forbindelse... Hvil du koble en ADSL router til en ADSL router?

Nu er jeg vist lige ikke helt med...
Avatar billede needphphelp Nybegynder
27. juli 2001 - 13:48 #4
Får ingen router med :(
Så nej! får et modem og et krydset kalbel til komputeren! en router kan erhverves gennem teledanmark for 1600 kroner!

Og har selv en 10-100 - 24 ports switch! men der kan jeg vel ikke bare dumpe kablet ned i ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juli 2001 - 13:50 #5
Hmmm... så ville jeg ikke tøve med at købe den lille Nortel jeg linkede til.. Kør modem igennem routeren, routeren i din \"gamle switch\" og det samme med din(e) pc.

NanoQ
Avatar billede needphphelp Nybegynder
27. juli 2001 - 13:52 #6
ok der SKAL en router imellem ?
Avatar billede needphphelp Nybegynder
27. juli 2001 - 13:52 #7
Du finder ikke billigere!???
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juli 2001 - 14:01 #8
jeps.. og jo... du kan da godt spare en hund eller to... men Nortel routeren er rigtig god kvalitet. Så de penge må du ikke spare...
Avatar billede needphphelp Nybegynder
27. juli 2001 - 14:10 #9
Det var da dyrt.. Er der ikke billigere methoder?
Avatar billede hamsterdance Nybegynder
29. juli 2001 - 08:22 #10
Du kunne jo eventuelt smække en server op og lade den køre noget NAT. Evt. et linuxbox der kører ipchains
Avatar billede needphphelp Nybegynder
29. juli 2001 - 13:15 #11
Hansterdance det har jeg pt. kørende nu =) men vil gerne have en router også =)
Avatar billede needphphelp Nybegynder
29. juli 2001 - 21:20 #12
Ok Takker NANq