Avatar billede spliid88 Nybegynder
17. december 2010 - 15:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Database Design!

Hej folks!

Jeg skal til at designe en database, og har lige et spørsgmål eller to.

Jeg har en value driver træ, hvor de forskellige kategorier optræder. Der er f.eks. revenue, cost i første led og så derudaf.

Ville I lave en tabel til alle enderne? Altså alle de sidste pladser i træet?

Så hvis f.eks. én af disse faktorer ændrer sig, skal der kun opdateres ét sted?

På forhånd tak og go' weekend.

/michael
Avatar billede riversen Nybegynder
17. december 2010 - 19:27 #1
kan godt være det bare er mig, men jeg fatter nada af det du skriver.
Avatar billede spliid88 Nybegynder
20. december 2010 - 10:12 #2
Ved du hvad et Value Driver træ er?

Det er muligt at indtaste data for hver niveau i træet. Sidste niveau er således end-notes. Jeg er lidt i tvivl om, hvor mange tabeller jeg skal lave.
Jo længere ud man går i niveau, jo mere udspecificeret angiver man data.
Jeg vil helst lave så lidt tabeller som muligt,men de skal vel helst ikke indeholde alt for meget blandet data?

Håber det hjalp bare lidt :-)!

vh

spliid
Avatar billede spliid88 Nybegynder
23. marts 2011 - 17:38 #3
luk