Avatar billede nutela Nybegynder
15. december 2010 - 19:06 Der er 7 kommentarer

windows server

hej. jeg er ude og lede efter en server som skal køre med windows styre system, men skal kunne ligge en hjemme side på den og bruge den til privat spille server. kan man købe en komplet server med styrsystem?
Avatar billede jjam Juniormester
15. december 2010 - 19:11 #1
Mener du noget i stil med.:

http://www1.euro.dell.com/dk/da/virksomheder/Enterprise/ct.aspx?refid=enterprise&s=bsd&cs=dkbsdt1

Elers så kan ISS installeres på en almindelig XP Pro

Jan
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
15. december 2010 - 19:33 #2
Hej Nutela, vil du have den stående der hjemme, eller i et prof hosting center?
Avatar billede nutela Nybegynder
15. december 2010 - 19:36 #3
hjemme.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
15. december 2010 - 23:07 #4
Okay, så skal du nok kigge på HP server, eller en Dell server:)

Men det kører også fint med en xp pro computer, hvor du enten kan installere ISS eller xampp, som er alt hvad du behøver for en php server, og hvis ikke den skal kunne mere end hvad du kræver, så er det fint.

Men har jeg ret i at du nok skal have en form for spil server op, og så en hjemmeside hvor folk f.eks kan oprette sig på serveren eller noget i den stil?

Ellers bare spørg løs hvis du har nogen problemer

Cyberman29
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
15. december 2010 - 23:08 #5
Hov skulle ikke have været et svar:)
Avatar billede Bornung1 Nybegynder
16. december 2010 - 00:15 #6
LOL :) (købe en komplet server med styrsystem?)

En server er kun en alm computer med server software såsom
Microsoft server R2, så hvis du ejer en computer allerede skal du bare købe noget software.

Kan sige at der ligger masser af server software på nettet.

Ovenstående må være på eget ansvar, siger bare at hvis du har en computer, kan du få det op at køre uden så meget som at bruge 50 øre.

Held og lykke :)
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
18. december 2010 - 16:43 #7
Du er vist lidt galt på den Bornung1

En komplet server er ikke bare en alm computer, en komplet server indholder en masse ekstra hardware, og speciel hardware så den f. eks kan køre 24/7 alle dage om året, uden at gå ned... og alt muligt andet.

Jeg siger ikke at du godt kan få en alm computer til at køre som server, men den vil så ikke kunne køre ligeså godt som en komplet server.

Men skal du og investere i windows server sofware, skal du have tegnebogen i orden, for sådan noget kan være ret dyrt, op til 8.000 kr

Men til dine behov, ville jeg som Bornung også siger, bruge en alm computer, og så installere f. eks xampp på den, og så  køre hvad du nu skal køre at spil server software:)

Cyberman29