Avatar billede millanilla Nybegynder
14. december 2010 - 14:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Beregningsscript vedr. sum af dage i en Adobe formular

Kære Eksperter.

Jeg er i gang med at oprette en formular i Adobe Acrobat 9 pro og er kørt fast i et felt, der skal beregne antal af dage udfra 2 andre felter der er lavet som kombinationsbokse.
I det ene felt kan man vælge en ankomstdato (der er 2 muligheder i dropdown-boksen - 9 juni eller 10 juni)
I det andet felt kan man vælge en afrejsedato (der er her 3 muligheder i dropdown boksen - 10 juni eller 11 juni eller 12 juni)
Det felt jeg så er kørt fast i er "Antal dage" - som gerne skulle kunne skrive 1 - 2 - 3 dage alt efter hvilken ankomst- og afrejse-dato man vælger.
Jeg tror, at jeg skal bruge det der hedder: Brugerdefineret beregningsscript og oprette et JavaScript derinde - men aner ikke hvordan man skriver et sådan.
Er der nogen der har et tip til hvad jeg skal gøre /skrive eller hvor på nettet man kan finde færdige javascripts, som kan løse min udfordring ?

MVH MillaNilla
Avatar billede majbom Novice
14. december 2010 - 16:48 #1
jeg har aldrig selv rodet med adobe acrobat pro og javascript (kun javascript ifm hjemmesider), men måske der er noget brugbart her: http://livedocs.adobe.com/acrobat_sdk/9.1/Acrobat9_1_HTMLHelp/wwhelp/wwhimpl/common/html/wwhelp.htm?context=Acrobat9_HTMLHelp&file=JavaScript_SectionPage.70.1.html
Avatar billede millanilla Nybegynder
14. december 2010 - 17:11 #2
Hej splazz :-)
Jeg har kigget på det du linker til tidligere, men fandt ikke lige det gyldne svar der - jeg vil prøve, at tjekke det ud igen i morgen, når jeg er tilbage på job.
MVH MillaNilla
Avatar billede millanilla Nybegynder
15. december 2010 - 12:07 #3
Hej igen splazz.
Har nu kigget sitet igennem, men må erkende at det simpelthen er alt for "langhåret" for mig at forstå. Jeg kommer ikke selv til at skrive Javascript. Enten skal nogen skrive det for mig, eller så skal jeg droppe feltet og lave det om til et alm. felt, hvor folk selv kan skrive antal dage ind. Jeg gir' det lige et par dage og ser om der kommer en hjælpende hånd herinde :-)
MVH MillaNilla
Avatar billede millanilla Nybegynder
29. december 2010 - 12:03 #4
Lukker spørgsmålet