Avatar billede lassepetri Nybegynder
14. december 2010 - 13:42 Der er 4 kommentarer

Problemer med objekter i c#

Jeg er bestemt ikke nogen haj til C#, så bær over med mig, hvis svaret faktisk er ligetil.

Jeg har et problem med en side, der konstant giver mig følgende fejlmeddelelse:

"Object reference not set to an instance of an object"

Intensiv googling har fortalt mig, at det givetvis var pga. nogle sessioner jeg ville udskrive som strings, men faktisk var null, hvorfor det ikke lod sig gøre. Fint nok tænkte jeg, og fjernede alt der havde med sessioner at gøre.

Men fejlen bliver ved med at opstå.

Nu er jeg kommet til det punkt, hvor jeg har skraldet alle handlinger i min code-behind - den har kun tomme events nu. Og alligevel kommer fejlmeddelelsen.

Det er ualmindeligt frustrerende, fordi det faktisk har virket, sessioner og alt, indtil igår aftes, hvor jeg lige ville ændre lidt æstetisk med lidt labels og sådan. Og bang, så får jeg den fejlmeddelelse. Derudover får jeg ingen fejlmeddelse lokalt, men først på når jeg lægger det på surftown.

Jeg poster ikke noget kode fordi.. der, så vidt jeg kan forstå, ikke er noget at tage af, som før nævnt. Samt fordi jeg føler, at det er noget fundamentalt jeg ikke har hånd om, i denne sag.

Er der nogen der kan smide en informerende linje eller to? Hvad er det jeg ikke ser/forstår?
Avatar billede aaberg Nybegynder
14. december 2010 - 13:49 #1
Når man får denne fejlmeddelelse, får man for det meste lidt mere information om hvad det drejer sig om i stack tracen.

Så hvis du kan poste den fulde fejlmeddelelse, inklusiv stacktrace, så ville det nok hjælpe en del.

Generelt opstår "Object reference not set to an instance of an object" fejlen, når du prøver at gøre noget med en variabel som er NULL.
Avatar billede Syska Mester
14. december 2010 - 13:51 #2
Et eller andet sted bruger du en type som ikke er instansieret.

Hvad Exception kommer på den gule side ?

Kan du vise os koden, der er noget der går galt hvis det sker på alle sider.

mvh
Avatar billede lassepetri Nybegynder
14. december 2010 - 13:56 #3
Server Error in '/' Application.

Object reference not set to an instance of an object.

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.]
  Selvbetjeningskasse.WebForm2.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in C:\Users\Lasse Petri\Documents\Visual Studio 2008\Projects\Selvbetjeningskasse\Selvbetjeningskasse\WebForm2.aspx.cs:20
  System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +14
  System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +35
  System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
  System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +50
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +627

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.3082; ASP.NET Version:2.0.50727.3618

Den fulde fejlmeddelelse. Jeg håber du kan tyde det, for jeg forstår ikke en dart af det :-)

Det sker ikke på alle sider, kun denne ene.

koden til siden er som før nævnt skraldet ned til ingenting:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Web;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Data.OleDb;

namespace Selvbetjeningskasse
{
    public partial class WebForm2 : System.Web.UI.Page
    {

        protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
        {

        }

Jeg er lidt paf.
Avatar billede keysersoze Guru
14. december 2010 - 14:38 #4
Hvad præcis er linje 20? Umiddelbart ser den ret tom ud - er du sikker på at du har buildet projektet og det er gået fejlfrit igennem så den kode du har sendt os også er den der fejler?