Avatar billede ktrs Novice
12. december 2010 - 19:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Exe video til avi video

Hej eksperter.

Jeg har en lille opgave som jeg ikke selv lige kan løse og håber på lidt hjælp her fra dette forum.

Jeg har nogle exe video filer som jeg skal ha lavet om til avi video filer, er der nogen der kan hjælpe mig med hvad for programmer der skal bruges her til, hvordan man gør, og evt. også en guide.

MVH
Kim
Avatar billede 2nice Nybegynder
12. december 2010 - 19:12 #1
Avatar billede ktrs Novice
12. december 2010 - 19:23 #2
Hmmm den vil ikke, kommer og siger cannot find exe filen
Avatar billede teknik Juniormester
12. december 2010 - 19:25 #3
Hej Kim
.EXE er ikke et videofilformat, men derimod filformatet på et eksekverbart program.

Hvis man får en film i "exe" format, så dækker det nærmere over fx.en selvudpakkende zip fil, som altså blot skal køres for at udpakke sig selv til et egnet afspilningsformat.

Vær gerne meget "sikker" på din kilde til filerne
da exe filer jo er potentielle bærere af virus
Avatar billede teknik Juniormester
12. december 2010 - 19:27 #4
...hmmm.det var ikke lige min smarteste kommentar -sorry.
, men har da aldrig før hørt om .exe som video format
Avatar billede teknik Juniormester
12. december 2010 - 19:34 #5
Læst lidt op på på ".exe" video, og det lader til at være en måde at gøre video "selvafspillende", så modtager ikke behøver en specifik afspiller.
Dvs. der egentlig tale om et afspilningsprogram med et videoklip inkluderet "gemt" i selve .exe filen.
ikke kun en "rå" video.

Det nemmeste er nok at finde en form for screen video grabber

fx. denne

http://www.nchsoftware.com/capture/index.html?gclid=CIbzw5Wt56UCFQGDDgodHGU3zQ
Avatar billede ktrs Novice
12. december 2010 - 19:34 #6
Jamen det er en exe video, det er et kursus jeg har som er i exe video format, så jeg er 100 % på at den video er en exe fil.
Avatar billede ktrs Novice
12. december 2010 - 19:36 #7
Oki teknik jeg kigger lige på det link og ser om jg kan bruge det. ;-)
Avatar billede Bornung1 Nybegynder
12. december 2010 - 20:10 #8
Prøv Universal Extractor, kan hentes fra nedenstående link

http://legroom.net/software/uniextract

Cheers ktrs
Avatar billede ktrs Novice
15. december 2010 - 02:45 #9
Hej bornung1.

Det her program virker til det jeg skal bruge det til, så derfor får du point.

Hilsen kim