Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 17:02 Der er 9 kommentarer

HJÆLP!! Computer vil ikke starte...

Hej folkens :)...

Jeg er så uheldig at lige inden et projekt, en stil og en fremlæggelse går min computer ned, den vil ikke starte op. Den kommer op med en sort skærm hvor der står:

-Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:-windows-system 32-config-system.
Du kan forsøge at reparere denne fil ved at starte windows installation ved hjælp af installationsprogrammets cd-rom. Vælg 'r' i det første skærmbillede for at reparere.

Det er en Compaq Mini jeg har. dvs. ingen cd-rom drev, men er der nogen der har en løsning til hvordan jeg kan lave den ved hjælp af en USB-nøgle? Og jeg skal helst ikke miste min ting på computeren hvis jeg kan undgå det :)...
Jeg har læst mig til at man kan lave en Bootable USB, jeg er ikke så hård til computer så er der en nemmere løsning? :D.

Hilsen Michael, og på forhånd tak :D...1
Avatar billede LucasLP Nybegynder
12. december 2010 - 17:18 #1
Hej Michael.

Har du fået en cd med i pakken så brug den det skulle ordne det hele
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 18:45 #2
Problemet er at jeg ikke har en ekstern CD-rom drev(hvis det hedder det), så det skal helst gøres over USB, jeg har XP på USB'en som er pakket ud, men den vil ikke virke når nu jeg trykker F9 i starten, hvor jeg så kan vælge USB og reparer.

Jeg har CD'en, så jeg må nok bare forhøre mig rundt omkring om nogen skulle have en ekstern CD-rom drev.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 18:45 #3
Tak for svaret LucasLP :)
Avatar billede djqck Nybegynder
12. december 2010 - 18:50 #4
Lucas han har ikke CD Drev han kan jo ikke gøre det

Så det eneste mulighed er at lave en bootable usb stik Husk mindst 4gb. Du kan købe windows og Download her:LINK#1
Men så kommer problemet der koster jo mange penge.
Et andet mulighed er piratkopier gå på piratebay:Link#2 og søg på windows 7 Eller windows xp og download det med Bittorent:Link#3.
Hvis du ikk kan komme ind på piratebay pga. blokeringen så brug 250.eu:Link#4

Her er der en tutorial på Bootable Usb.
Desværre Engelsk: http://www.intowindows.com/bootable-usb/
Eller Dansk :http://www.bromley.dk/index.php?entry=entry070524-122347

Link#1: http://emea.microsoftstore.com/europe/da-DK/Microsoft/Windows/Windows-7

Link#2: http://thepiratebay.org/

Link#3: http://www.bittorrent.com/btusers/download

Link#4: http://250.eu/
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 19:58 #5
djqck: Tak for hjælpen, det var et rigtig godt svar, så jeg må bare igang nu og fikse det :D....
Avatar billede djqck Nybegynder
12. december 2010 - 21:08 #6
det var så lidt glad at jeg kunne hjælpe sig til hvis der er mere :D
Avatar billede webweaver Praktikant
20. december 2010 - 22:47 #7
Piratkopiering er et lovbrud. Stop det! Det kan politianmeldes.
Avatar billede djqck Nybegynder
21. december 2010 - 01:41 #8
For Fuck jeg siger ikke at han skal gøre det jeg gav ham et forslag han bestemmer selv om han vil eller ikk
Avatar billede webweaver Praktikant
21. december 2010 - 01:50 #9
Opfordringer er heller ikke tilladt ...