Avatar billede dufaux Nybegynder
11. december 2010 - 16:22 Der er 6 kommentarer

TDC Click simkort - manuel MMS opsætning

Jeg har et alarmfirma, hvor jeg benytter TDC Click simkort i GSM Alarmerne. Da der medfølger et kamera, skal de opsættes til at kunne sende mms og GPRS, så de kan sende billeder. Jeg har indtil den 1. dec 2010 brugt følgende opsætning, hvor det virkede perfekt:

apn: mms

user:

pass:

Ip: 194.182.251.015

port: 9201

mmshome: 192.168.241.114:8002

Pludselig virker denne opsætning ikke mere!! Jeg har rigtgig mange alarmer på markedet lige nu, der ikke virker optimalt, da de ikke kan sende billeder.

Alrmen virker tilsyneladende ikke med port 8080, og min tanke kan være at TDC har udfaset port 9201, så jeg ikke længere kan anvende denne i forbindelse med et TDC click simkort. Kan der være andre porte der kan anvendes, ud over port 8080, så den igen kan sende mms?

Jeg skal indtaste opsætningen manuelt i alarmen, da alarmen ikke kan modtage en opsætning via sms. Alle svar modtages med kyshånd, da dette er et kæmpe problem for mig lige nu...

På forhånd mange tak

/Ulrik
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2010 - 23:08 #1
Hvis du har en virksomhesaftale med TDC, burde der så sandelig også følge en aftale med om support.

Har du ringet og spurgt dem til råds? - umiddelbart virker det mest logisk at udbyderen af en specifik service, råder om løsninger på den....
Avatar billede dufaux Nybegynder
11. december 2010 - 23:19 #2
Jeg har ikke en decideret virksomhedsaftale med TDC, men benytter mig bare af deres click simkort, som er optankning på nettet ala CBB og Telmore.

Jeg har talt med dem gennem hele ugen og oprettet spørgsmålet på deres forum, men alt sammen uden held.

De holder på det er samtlige alarmer og ikke deres simkort der er problemet. Samtlige alarmer virkede dog for ca. 14 dage siden, men pludselig virkede ingen af dem efter den 1. dec.

Jeg kan ikke se andre udveje end det må være opsætningen af simkortet hos TDC, der på en eller anden måde er blevet ændret...
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 23:27 #3
Hej dufaux noget nyt?

Jeg har samme problem med et antal mms-alarmer.

Jeg brugte Telmore og port 9201 som heller ikke virker mere.
Telmore skrev til mig at de kunne se at jeg brugte wap1.0 og at jeg skulle skifte da de snart ville lukke wap1.0 og kun bruge wap2.0.

Det lader til at alamerne ikke kan bruge wap2.0 :/

Mvh
Avatar billede dufaux Nybegynder
13. december 2010 - 08:03 #4
Hej igen

Nej desværre, intet nyt indtil videre.

Jeg vil være den første til at skrive det her, så snart jeg finder en løsning...
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2010 - 00:16 #5
Ok.

Jeg tror desværre ikke at der er så meget at gøre, andet end at købe nye alarmer som understøtter wap2.0

Jeg har ikke kunne finde et selskab som stadig tilbyder at bruge port 9201.

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2011 - 22:24 #6
Hej dufaux

Jeg så på TDC-Forum at du havde skiftet alarmer.

Hvad er det for en alarm du er gået over til? Har du evt et link?

Mvh