Avatar billede mvhansen Nybegynder
11. december 2010 - 13:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

exchange server 2010 dismounted Mailbox Database

Hej eksperter

Jeg har et problem med min exchange 2010.

Jeg hade den oppe at køre, hvor Mailbox Database stod til mounted, det virket fint.

Så genstartet jeg serveren, og så kan jeg ikke komme i kontakt med mine mailboxe, på exchange server.
Jeg kan se at mine mailboxe Database på exchange server 2010, er dismounted.

Hvordan får jeg mine Mailbox Database mounted igen ?

mvh
mvhansen
Avatar billede jacla Nybegynder
11. december 2010 - 15:45 #1
Avatar billede tlaursen Nybegynder
11. december 2010 - 18:58 #2
Det kunne være en log disk der er fuld.
Jeg har i 2007 oplevet at dette kunne resultere i at man ikke kan mounte en DB. Jeg er ikke sikker på om det kan være det samme i 2010, med den nye DB-struktur.
Avatar billede mvhansen Nybegynder
12. december 2010 - 00:39 #3
Hej
Jeg får denne fejl når jeg vil mount Databasen.

Er der nogle af jer der kan tyde det

--------------------------------------------------------
Microsoft Exchange Error
--------------------------------------------------------
Failed to mount database 'Mvhansen.dk'.

Mvhansen.dk
Failed
Error:
Couldn't mount the database that you specified. Specified database: Mvhansen.dk; Error code: An Active Manager operation failed with a transient error. Please retry the operation. Error: A transient error occurred during discovery of the database availability group topology. Error: Database action failed with transient error. Error: A transient error occurred during a database operation. Error: MapiExceptionJetErrorOutOfMemory: Unable to mount database. (hr=0x80004005, ec=-1011)
[Database: Mvhansen.dk, Server: EXC2010.mvhansen.dk].

An Active Manager operation failed with a transient error. Please retry the operation. Error: A transient error occurred during discovery of the database availability group topology. Error: Database action failed with transient error. Error: A transient error occurred during a database operation. Error: MapiExceptionJetErrorOutOfMemory: Unable to mount database. (hr=0x80004005, ec=-1011)
[Database: Mvhansen.dk, Server: EXC2010.mvhansen.dk]

An Active Manager operation failed with a transient error. Please retry the operation. Error: MapiExceptionJetErrorOutOfMemory: Unable to mount database. (hr=0x80004005, ec=-1011)
[Server: EXC2010.mvhansen.dk]

MapiExceptionJetErrorOutOfMemory: Unable to mount database. (hr=0x80004005, ec=-1011)

mvh
mvhansen
Avatar billede jacla Nybegynder
12. december 2010 - 08:54 #4
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/exchange2010/thread/f6c9b7d1-867f-4326-a3fe-72e3eeacdbd3/

Måske skal du prøve som beskrevet i linket:

I assume this is the only database on the server?  Were you ever able to mount the database?

If the above is true then it sounds like you might have an installation problem.

Try running the following from a command prompt in the installation directory and make sure your account is a member of the Domain Admins group:

setup.com /PrepareAD

Try mounting the database again.

If there are still issues, please check the event viewer and post the errors here.

/Jan
Avatar billede mvhansen Nybegynder
14. december 2010 - 12:17 #5
Hej Jacla

Jeg køre exchange på hyperv, jeg hade tilføjet flere ram til exchang server, det kunne den ikke tåle, så dismounted den Mailbox Database.

Da jeg gik tilbage til det den var da jeg instaleret exchang, så er Mailbox Database mounted igen, så det virker nu ?

Jeg syntes at det er lidt mærkelig, at man ikke kan tilføje flere ram til exchang servern, uden at den dismounted Mailbox Database.

Mange tak for hjælpen.

vil du ligge et svar.

mvh
mvhansen
Avatar billede jacla Nybegynder
14. december 2010 - 12:55 #6
Ja lidt underligt. Synes nu ikke du behøver at give point, da jeg jo ikke fandt løsningen.

Men det kunne være spændende at se hvorfor du ikke fik lov til det :)

/Jan
Avatar billede mvhansen Nybegynder
14. december 2010 - 16:21 #7
Hej Jacla

Du hjalp mig på vej med dit link, der er en der har haft det samme problem.

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/exchange2010/thread/f6c9b7d1-867f-4326-a3fe-72e3eeacdbd3/

Men hvorfor man ikke kan tilføje flere ram ved jeg ikke.

mvh
mvhansen
Avatar billede cmandal Nybegynder
29. januar 2013 - 22:49 #8
Når man tilføjer ram bliver swap og hibernation filerne større. Derfor løber disken fuld - og DB vil ikke mounte.