Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
09. december 2010 - 15:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

foretræk nætværk

Hej, jeg ville gerne være tilsluttet til to nætvær på samme tid, og kunne vælge imellem hvilket et af dem jeg gerne ville bruge samtidig med jeg stadig er på det andet nætværk.
Fordi jeg er sluttet til vores NAS server over det net vi har i huset LAN, og så har vi nogle trådløse udefra som ikke går på vores ruter.
pointen er at jeg skal kunne downloade fra det trådløse mens jeg er forbundet til NAS serveren med LAN kabel, så ikke nettet vi alle bruger bliver sygt langsomt hele tiden.
Avatar billede Fero Nybegynder
11. december 2010 - 00:49 #1
Dit spørgsmål er meget svær at forstå uden tegnsætning. Men jeg tor det du leder efter er at du skal vælge Metik på dine 2 netværk.

hvis du har windows 7 er fremgangsmåden sådan her:
Kontrol panel -> Netværks- og delingscenter -> Redigere indstillinger for netværkskort (feks wlan) -> Egenskaber for netkort -> Vælg TCP/IPv4... -> Egenskaber. Under egenskaber vælger du så "Advanceret" og i bunden, er der et flueben i "automatisk metrik" - det flueben fjerner du og skriver en metrik, feks 10 og vælger OK.

Derefter gør du det samme med dit lan-netværkskort. Og sætter den til feks metrik 20.

Så vil dit wireless være dit primær netværk den går ud på nettet med. Den med det laveste "metrik" er dit fortrukne netværk.

Var det, det du skulle bruge?
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
12. december 2010 - 16:23 #2
Ja det var det, mange tak :D
Undskyld manglende tegnsætning, men her er nogle, så kan du selv sætte dem ind :P
,,,,,,,,,,,,...............

Hvis jeg sætter metrik på 10 begge steder, brugen du så begge net ?
Avatar billede Fero Nybegynder
12. december 2010 - 18:14 #3
Den burger i princippet begge netværk, uanset hvad. Dvs hvis dit ene netkort er på et 10.0.0.0-netværk og dit andet netkort er et 192.168.0.0-netværk. så vil du kunne tilgå begge netværk, ligemeget hvad metrik'en er. Men hvis du sætter dit 10-netværk til feks metrik 10, og dit 192-netværk til metrik 20. Så er det dit 10'er netværk du vil gå igennem ud til internettet osv.

Hvis du sætter dem begge til metrik 10, vælger den bare sådan lidt forskelligt. feks dit 10'er netværk nu, og når du så har genstartet eller noget, så kan det være dit 192-netværk den bruger der..

håber det var hvad du skulle bruge. smider lige et svar ihvertfald.
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
12. december 2010 - 19:10 #4
Før brugte den ikke begge netværk i µtorrent, men det gør den nu, har lige fået fordoblet download og upload, mange tak for hjælpen :D
Den bruger stadig kun det ene net når jeg prøver at tage en speedtest, i firefox, men det kan jeg godt leve med :D