Avatar billede Tanta-Brun Nybegynder
09. december 2010 - 10:50 Der er 7 kommentarer

Skift af grafikkort til Amilo Pa 2548

Min datters bærbare trænger til nyt grafikkort, er der nogen der ved om man kan skifte på denne model? Hvis man kan - hvor svært er det...?
På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. december 2010 - 11:33 #1
Jeg har aldrig mødt en bærbar, man kunne skifte grafikkortet på.

Der fås "eksterne" grafikkort, både som USB eller som PC-Card (det flade slot i siden). Men ingen af disse der er tilgængeligt i dag, vil være egnet til spil.
Avatar billede Tanta-Brun Nybegynder
09. december 2010 - 11:59 #2
Hun bruger den mest til skolebrug og små onlinespil, den har ikke kapacitet til større ting, men hun er ved at skrive eksamensopgave så...

Kan du give mig et link til de eksterne grafikkort du omtaler, tak!
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
09. december 2010 - 20:33 #4
Jeg har skiftet grafikkortet på min bærbar, så det er muligt :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. december 2010 - 21:40 #5
Det er ikke muligt at skifte grafikkort på den model.
Det kort der sidder i modellen (Nvidia 8400GM) er kraftigere end et eksternt.

Hvorfor vil i skifte grafikkort?
Avatar billede Tanta-Brun Nybegynder
10. december 2010 - 13:11 #6
Fordi skærmen flimrer & har streger
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. december 2010 - 14:37 #7
Det ville typisk være et problem med skærmkablet. Eller selvfølgelig stikket i PC´en...