Avatar billede hubabuba Nybegynder
03. december 2010 - 22:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Filen kan ikke åbnes

Hej er der nogen der kan hjælpe mig med og åbne en fil i word 2010 har lige gemt en fil og da jeg skal bruge den igen en halv time efter skriver den
Filen matematik rapport kan ikke åbnes da der er problemer med indholdet
under Detaljer står der Navnet i elementets slut kode skal stemme overens med elementtypen i startkoden
Placering: Del: /word/document.xml,linje: 2, Kolonne 76303
Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe. er lidt desperat skal aflevere på mandag
Avatar billede 2nice Nybegynder
04. december 2010 - 07:34 #1
Har ikke selv prøvet det, men fandt dette.

First, we assume the document name is fixme.docx. Finished document will be called fixed.docx.

1. Right mouse click on your document and select rename to fixme.docx to fixme.zip
2. Right mouse click on the fixme.zip and select "Extract Files..."
3. When the unzip screen pop up, select a safe place on your computer to put the unzipped file. Make sure the place you selected is an empty directory.
4. Double click on the fixme directory then word directory, you will see a file named document.xml
5. Using notepad.ext to open this file: document.xml
6. In notepad.exe search for capital TOC which is not lower case and not have number or underscore connect to it
7. Next search for XE " where XE is also capital letters and not connected to anything.
8. Look around this XE and its surrounding text to make sure this is still in the TOC section.
9. If it is still in the TOC section, find the <w:fldChar w:fldCharType="begin"/> before XE and <w:fldChar w:fldCharType="end"/>
10. Highlight the XML tag from the begin to end and delete it.
11. Save the file.
12. In the fixme folder, highlight all the directories and files, then right mouse click to archive them. 13. Select the zip format and create the archive fixed.zip. 12. Rename the archived file to fixed.zip into fixed.docx. It should be able to be opened by word now.
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. december 2010 - 16:48 #2
Har ikke selv 2010, men i 2007 og 2003 kan inde fra word pege stien til filen ud, og derefter benytte den lille pileknap i forlængelse af knappen "Åbn", vælge at åbne den markerede fil med komandoen "Åbn og reparer".
Dette kan nogle gange reparere en beskadiget fil.
Ellers har du måske også en mulig redning i de midlertidige filer, som word opretter under redigering af en dokument.
/ptj_11
Avatar billede hubabuba Nybegynder
05. december 2010 - 10:47 #3
Det hjalp desværre ikke
Avatar billede 2nice Nybegynder
08. december 2010 - 16:36 #4
Hmmm, her er en der fik det fixet.

http://help.wugnet.com/office/open-docx-file-content-error-ftopict1081932.html

1. make a backup copy of the corrupt file
2. right-click the file and selected 'Save As' on the menu (I'm using Win XP with Word 2007 installed, I hope you have the same option)
3. A save as dialog box appears
4. Enter a new file name and select Word 97-2003 as the file type.
5. Click Save

I was ready to shoot myself when this actually worked. I wasted hours trying to fix the XML file with no success. Hope this helps someone else.
Avatar billede hubabuba Nybegynder
18. december 2010 - 21:45 #5
Der var desværre ikke noget der hjalp. Fandt dog ud af at det var fordi der var noget fra word og excel der var blandet og lavede en konflikt. Men jeg måtte igang igen med en ny rapport
Men tak for i prøvede og hjælpe