Avatar billede RenAmator Nybegynder
01. december 2010 - 17:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Blu-Ray afspiller registreres ikke af bærbar

HP bærbar med indbygget Blu-ray afspiller. Blu-ray disks registreres ikke af windows Vista. Alt er opdateret, og har virket.
Cyperlink DVD 9 bruges som afspiller. Har prøvet andre afspillere, uden resultat. Windows er reinstalleret og fuldt opdateret.
Der afspilles CD og DVD uden problemer.
Håber på Jeres hjælp.

Med venlig hilsen
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2010 - 18:00 #1
Har du prøvet de andre afspillere før du installerede Cyberlink DVD 9?
Opdateringer til Cyberlink DVD 9 for at få det til at virke??
Avatar billede RenAmator Nybegynder
02. december 2010 - 15:06 #2
Ja - den er født med en HP afspiller software. Den har kørt både før og efter DVD 9.
Har kontaktet HP. De sendte et par nye installations DVD'ere. Det hjalp ikke. Så sendte de et sprit nyt Blu-ray drev. Så virkede det igen. Fejlen burde altså ligge i drevet. MEN nu er den gal igen.
Jeg sad og så en BD film. Lukkede pc'en normalt ned uden problemer.
Næste gang ville den ikke afspille BD igen. Det er en ret irriterende fejl. Umiddelbart lyder det mærkeligt at der skulle opstå den samme tekniske fejl med to drev.
Sætter jeg en BD i drevet køre det i 7 sekunder, for så derefter at stoppe. I Stifinderen er drevet markeret og dermed fundet, men det er BD filmen ikke. Drevet fremstår som tomt. Klikker jeg på drevet kommer meddelelsen " indsæt disk" Den registrerer en DVD med det samme.
Avatar billede RenAmator Nybegynder
06. oktober 2011 - 19:38 #3
Har selv fundet ud af det. HP har ikke en opdatering til drevet.
Sony har, men HP vil ikke bruge penge på licens.
1000vis af brugere har samme problem. Der er kun een mulighed og det er at bruge et eksternt BD drev.
Avatar billede king_dk Nybegynder
31. oktober 2011 - 23:36 #4
Så du fandt ingen anden løsning end at bruge ekstern BD drev?
Har selv fået samme problem efter formatering...
(HP Pavilion dv4-1090eo)