Avatar billede spliid88 Nybegynder
01. december 2010 - 11:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelse!

Når jeg åbner excel får jeg følgende:
Excel kunne åbne filen ved at repererer eller fjerene indholdet, der ikke kunne læses.
Fjernede poster: Formel fra /xl/worksheets/sheet3.xml-del
...

sheet3 eksisterer ikke, hvad kan det være?

På forhånd tak.
Avatar billede jkrons Professor
14. december 2010 - 08:50 #1
Det lyder som om, der er noget "indpakket" XML data, der er "i udu". "del" til sidst kunne indikere, at der er tale om det slettede ark, som har efterladt noget.

Excel 2007 og 2010 filer er i virkeligheden zippede mapper, som indeholder såvel filer som mapper. Prøv derfor at omdøbe din fil til ???????.zip, hvor ???? er dit finavn (prøv i en kopi først, da det følgende kan gå galt, så filen slet ikke kan åbnes.).

Åbn zip-mappen og kig i mappen XL, undermappen Worksheets for at se om filen sheet3.xml-del findes der. Gør den det, så prøv at slette den. Omdøb igen til xlsx eller hvilken type, filen havde før. Prøv at åbne den og se, om det hjælper.
Avatar billede spliid88 Nybegynder
14. december 2010 - 09:40 #2
Takker, vil prøve det!
Avatar billede jkrons Professor
14. december 2010 - 10:20 #3
OK.
Avatar billede spliid88 Nybegynder
23. marts 2011 - 17:39 #4
luk