Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
30. november 2010 - 16:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad er et DLT tape og er det noget værd??

Hey alle!

Har fået sådan nogle helt nye Sony DLT tape 80 GB af en ven.

Hverken ham eller jeg aner hvad det er, og om det kan sælges?? I så fald, hvad er det værd? ;s

Billede herunder! :)

[IMG]http://i53.tinypic.com/20h7drp.jpg[/IMG]
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
30. november 2010 - 16:07 #1
uden at vide særlig meget om backup, virker 80GB ikke at særlig meget, til at kunne konkurrere, med dem som sælger til de mange virksomheder, som mest bruger det...
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
30. november 2010 - 16:20 #2
Ved godt det ikke er meget i forhold til f.eks. de 600 Gb's der kan købes i dag, men stadig, så er det sådan nogle helt nye 5-paks... Sikkert ikke meget værd, men når jeg søger efter på nettet, hvad folk tager for én enkel, tænker jeg da 5 må kunne sælges til noget fornuftigt? ;D
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
30. november 2010 - 16:27 #3
tjaa.. hvis de stadig er i indpakning, og du kender nogen som skal bruge dem, så kan du sikkert godt sælge dem til en fornuftig pris..

men det er jo ikke noget der bliver solgt i massevis, altså det er ikke noget folk køber, fordi de "måske" skal bruge det..
folk køber det hvis de står og mangler, og dem som køber det, tror jeg ikke går på den blå avis først.. :)
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
30. november 2010 - 16:36 #4
hehe, altså, min ven har massere af de her 5-paks kasser med dem, men nej, kender jo ikke lige umiddelbart nogen der kunne bruge dem ;) men stadig rart at vide de er noget værd, for så gider jeg da ikk kyle det ud i skraldespanden ;D

måske kan jeg sælge alle kasserne tilbage til Sony?;b til en overkommelig pris self ;-)
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
30. november 2010 - 16:44 #5
ja det kan du selvføligelig prøve, men husk på at det du normalt køber dem for har de tjent minimum 100% på..
så hvis du kan købe dem for 300kr har de ikke betalt mere end 100 kr eller så noget for dem fra leverandøren ..
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
30. november 2010 - 16:46 #6
yes, ellers er der jo altid ebay! ;-)

lav et svar, så får du lige point ;P
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
30. november 2010 - 16:53 #7
samler ikke... tag du dem selv.. det var jo ikke et problem, kom bare med en statement.. :)
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
30. november 2010 - 17:01 #8
;)
05. december 2010 - 16:20 #9
DLT 4, er temmelig gammel.
Afløseren SDLT kom i 2000.
Jeg har ikke set DLT i mange år.
Men der står da sikkert nogle gamle maskiner og snurrer rundt omkring i hjørnerne.

I kan prøve at sætte dem på e-bay eller lign.