Avatar billede narkohaj Novice
24. november 2010 - 22:18 Der er 2 kommentarer

pc hastighed.

mig og min buddy spiller ra2-. et gammelt strategy spil fra år 2000 . han har en computer der er 2 år gammel., jeg har lige bygget en ny ,med intel i5. og en gtx 460 og 4 gb ram.
nå vi spiller og der er mange enheder på banen ,så går det psyko langsomt. han siger det mit samle selv lort .og at hans dell er bare bedre. han har vist dual core intel. er det fordi jeg har taget det billigste asrock bundkort. eller er det win 7 64 bit der gør at spillet ik kører hurtigt.
Avatar billede chalde Seniormester
24. november 2010 - 23:34 #1
Det skyldes med al sandsynlighed at der er tale om et oldnordisk spil som ikke er blevet opdateret i mange år, og ikke understøtter OS (har aldrig fået RA2 til at køre fornuftigt siden XP).
Kan så også informere at C&C spillene er notorisk ringe kodet (siden EA's overtagelse). Kører man ikke med præcist den hardware EA har kodet mod, samt spiller det på den måde de mener det skal spilles, så ender man næsten altid med at blive skuffet (f.eks. Generals, skirmish vs AI = overflow + crash pga. dårlig kodning af AI).

Alt i alt: Der er intet galt med din maskine, det er spillet den er gal med.
Find evt. et C&C forum og søg efter løsningsmodeller. Der findes mange workarounds til at optimere spillene fra First Decade, men det kræver lidt tålmodighed.
Avatar billede keld-duracell Nybegynder
25. november 2010 - 22:51 #2
Jeg er enig med Chalde, og....

  Naturligvis kan han spille gamle spil på sin Dell, det er nok også det eneste han kan, du kan grine smøret af ham, når hans Dell går deffe John, og springer huset i luften, ja det er faktisk utroligt at det ikke er sket endnu, hvis han har haft den over et år.

  Angående AsRock - det er et voldsomt undervurderet brand - de laver nogle absolut fremragende bundkort - særligt må man konkludere, at deres billigste modeller er MEGET bedre end konkurrenternes - så du kan sove trygt (Med hænderne over dynen !)

  Har brugt nærmest oceaner af deres billige G31 bundkort - og de spiller bare max. til kontorsystemer, og endda single GPU lavpris spillesystemer. AsRock er som Citroen C5 - ingen kan li´navnet, men når de først har prøvet bilen er de solgt !
  Hvor finder man ellers et board til 300 spir som er spækket med Nippon Chemi-con lytter, og endda Polymer af slagsen ?!

  PS : Har hørt at Dell er den største aftager af Gaffer-tape, ståltråd og kinesiske slam elektrolyt-kondensatorer. det kan forklare hvorfor jeg alene kunne leve af at reparere Dell - der er nok at tage fat på. (Det er gas - vi ka´ ta´ det !)

  Kloge mennesker køber AsRock - folk som er høje på stoffer (det er bomuld, naturligvis) køber Dell.