Avatar billede Cecolje Nybegynder
19. november 2010 - 08:22 Der er 8 kommentarer

Min computer kortsluttede - HJÆLP!!

Hej :)

Jeg sad med min minibærbar (Acer) ved siden af den jeg bruger herhjemme (bruger den lille i skolen) - da den lille pludselig bang gik ud, som om strømstikket kortsluttede den - nu kan jeg i hvert fald slet ikke tænde computeren og strømstikket virker heller ikke mere. Jeg har så mange notater fra skolen på den, som jeg ikke vil miste!! Er der ikke noget jeg kan gøre? PLEASE hjælp mig. Når jeg prøver at tænde, blinker den heller ikke mere overhovedet (altså der hvor den blinker, når der ikke er strøm nok på til at tænde den)

Hilsen Cecilie
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2010 - 08:46 #1
Hej Cicilie.
Det var ikke så godt.
Du kan prøve at kobe sådan en;
Sata/Ide adapter:  http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-43
Din harddisk i pc skal så pilles ud og monteres til denne.
Og så håber vi den ikke har taget skade.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2010 - 08:47 #2
kobe=købe
Avatar billede Cecolje Nybegynder
19. november 2010 - 08:55 #3
Pilles ud? Wow, er det nemt nok? Hehe, har nemlig ikke den store forstand på computere. Men kan man godt pille den ud, selvom det er en mini bærbar?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2010 - 09:05 #4
Nu ved jeg ikke lige med de små pc'er, men alm bærbare ligger hasrddisk bag et panel i bunden. Når bundpladen fjernes ligger disken bagved. Nogle gange er den skruet fast med et par skruer, og når disse er løsnet, kan den skubbes af stikket den sidder på.
I sata ide adapter sættet er der så ledninger til at tilslutte den. Adapteren kobles så på den anden pc med usb stikket, og optræder (forhåbenligt) på den anden pc, så du kan få dine filer ud.
Avatar billede Cecolje Nybegynder
19. november 2010 - 09:29 #5
ahhh på den måde. Så harddisken har også  et sted hvor man kan sætte en ledning i fra adapteren? Og tusinde tak :) Ved du om man også kan købe adapteren i en butik? I stedet for over nettet.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2010 - 10:34 #6
Ja det vil jeg da umiddelbart tro (uden at vide det). Det sæt jeg har kan man koble de store diske (sata og ide) på det store stik, og de små diske tilsluttes med de medfølgende data og strøm kabler, som passer direkte ind bag i disken.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 13:06 #7
er det ikke sådan en fætter

http://www.youtube.com/watch?v=G6jkOAOeWjs

m.v.h
04. oktober 2012 - 06:51 #8
(Hvad endte denne tråd med ?)