Avatar billede harpocrates Nybegynder
18. november 2010 - 10:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Matematisk function til Benchmarking af floating point operationer..

Hej.. Sidder lige og koger over at lave nogle forskellige benchmarking funktioner til at belaste en cpu indenfor forskellige områder.

Lige nu har jeg lavet en masse -,+,*,/ operationer for at teste hvor hurtig en given cpu er til at udføre floating point operationer, men det er ikke helt nok - ville så derfor lige høre om der var nogen der har en god ide til en ret krævende matematisk funktion som ville være passende til dette formål ?

- me..
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2010 - 12:21 #1
prøv med burn in test

http://www.passmark.com/products/bit.htm

man bruger det også til at finde fejl på pc med

slå det fra du ikke vil teste
Avatar billede harpocrates Nybegynder
18. november 2010 - 16:00 #2
hmm.. ikke helt det jeg leder efter, efter som jeg jo selv vil implementere noget benchmarking..
Sidder og skriver det i python og ville derfor bare have en matematisk function som ud fra et relativt lille input lavede en masse floating point operationer..
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2010 - 17:37 #3
Hvis du har +-*/ daekket saa skal du vel igang med cos/sin/tan/log/exp/pow.

Men der var nok bedre at bruge en kendt benchmark saasom LINPACK, SPEC eller Whetstone.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2010 - 00:28 #4
harpo??
Avatar billede harpocrates Nybegynder
10. januar 2011 - 16:59 #5
Jeg valgte at gøre tingene på en lidt anden måde og lukker derfor denne tråd.

Jeg har i stedet valgt at benchmarke ved at bruge nogle indbyggede unix functioner og teste hvor hurtigt disse bliver udført, men tak for svar.. havde sgu glemt alt om denne tråd :)