Avatar billede hollow Nybegynder
18. november 2010 - 00:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MySQL join

Hey jeg sidder og arbejder på et skole projekt, og har ikke prøvet at arbejde med joins før..

Det jeg gerne vil er at vælge brugere fra en tabel hvis deres bruger id ikke optræder i en anden tabel samtidig med et bestemt tal

Altså jeg har 2 tabeller
Users:
- id
- name
- username
- password

Works_on:
- uid
- sid

Jeg vil med min forespørgsel gerne have alle de users tilbage som ikke er works_on sammen med et specifikt sid

Er det forståeligt? ellers spørg gerne. på forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2010 - 01:14 #1
prøv:

SELECT * FROM users WHERE id NOT IN (SELECT uid FROM works_on WHERE sid=X)
Avatar billede hollow Nybegynder
21. november 2010 - 10:53 #2
Det virkede. Smid gerne et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2010 - 13:47 #3
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2010 - 00:30 #4
så mangler du bare at acceptere svaret