Avatar billede anneoghund Nybegynder
26. juli 2001 - 13:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Min PC\'er \"tænker\" med få sec. mellemrum

Min PC med Windows98 har efter ellers problemfri drift fået en unode. Den \"tænker\" (læser/eller skriver til harddisken eller hvad ved jeg), timeglasset blinker, den gør det konstant med ca. 5 - 10 sec. mellemrum. Alle programmer virker, og alle filer er intakte. hvad kan der være galt?
Avatar billede jimse Nybegynder
26. juli 2001 - 13:09 #1
Hvis den ledige plads på din harddisk er ved at være for lille kan det evt. være fordi din swapfil ikke er så stor.

Det resulterer i at der hele tiden læses/skrives til HD.
Avatar billede lrp Nybegynder
26. juli 2001 - 13:12 #2
Prøv at få joblisten frem (CTRL + ALT + DEL) og se, om prøv at lukke programmerne ét ad gangen. Hold øje med om problemet holder op, hver gang du har lukket et program.
Avatar billede noerrevang Nybegynder
26. juli 2001 - 13:25 #3
Jeg vil give jimse ret. Ryd op på harddisken, sæt en større swapfil og overvej om du har den ram du skal have.
Avatar billede pgm Nybegynder
26. juli 2001 - 13:32 #4
Har selv haft det problem flere gange og de er blevet løst ved enten:
1. At defragmemtere hardisken
2. gøre som Lrp: hvorefter du ser om du har programmet Rundll kørerende, det afslutter du. Men Husk vis du lige har startet et program eller er igang med så skal den være der.
3. Brug et program Ala Norton Windocter til at søge din registrerings database efter for fejl.
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. juli 2001 - 13:34 #5
Nu igen panik, men vis det viser sig at ikke være nogen af de øvrige svar der løser dit problem bør du måske scanne for virus.

Der er gratis online virus skanner på http://www.mcafee.com/myapps/clinic/vso/default.asp

Jeg har netop også oplevet det samme. Især tog det ekstrem lang tid at åbne mapper.

Det viste sig at være en virus.    http://www.eksperten.dk/spm/92265

Nu er alt i orden igen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2001 - 13:39 #6
Jeg tror det er noget helt andet, har du en watchdog kørende, det kunne være Norton Antivirus der checker hele tiden. Hvis den gør det i et program skal du åbne NA og finde et sted der hedder Exceptions og fortælle den hvilke programmer du ikke vil have at den checker.
Avatar billede anneoghund Nybegynder
26. juli 2001 - 17:21 #7
Til Lingoman, din kommentar gav pote, jeg gik til McAfee og foretog en scanning af mine filer, og fandt en virus, der forusagede besværet.
Som tak vil jeg vil gerne give dig point, men kan jeg det når du bare har givet en \"kommentar\", (jeg ny i systemet her)?
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. juli 2001 - 17:30 #8
Jeg opretter bare et nyt felt her.

Glæder mig at det kunne hjælpe dig!

mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. juli 2001 - 17:35 #9
Hvad var det for en virus ?  Hvis du behøver nogle links til freeware som kan fjerne den, så findes der en hel del under

http://www.eksperten.dk/spm/92328  mvh geo
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2001 - 17:48 #10
Holder den også pause når du ikke har et program oppe?

Hvilket antivirus program bruger du?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2001 - 20:38 #11
Har du overhovedet læst mine indlæg, så kunne du godt svare på mine spørgsmål, bare sådan af almindelig høflighed.

Hilsen retaxesoghunde
Avatar billede anneoghund Nybegynder
26. juli 2001 - 23:16 #12
Til retaxes, det er såmænd ikke for at være uhøflig, at jeg ikke har svaret på dine indlæg, men jeg har knoklet hele dagen med min maskine, netop p.g.a. af \"den virus\", jeg havde over 2000 inficerede filer. Jeg er netop begyndt at bruge et virus program hos MCAFEE.COM, online (som jeg har bet. abonnement for: 25 USD/år). MCAFEE kalder denne virus for: VBS/Haptime@MM Virus.
Ja, den holder (holdt) også pause, når den har et program oppe at køre. Da jeg slettede to grimme filer i en printermappe holdt den op med unoderne.

Tak til alle der har ofret tid på denne lille sag!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2001 - 23:21 #13
anneoghund> Sorry, så forstår jeg det bedre, men jeg kunne jo ikke vide, hvilket antivirus program du brugte før senere, så godt ord igen ;o)