Avatar billede erikmailand Nybegynder
13. november 2010 - 21:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forbinde til hjemme pc over nettet

Hej.
Jeg har et problem med mit hjemmenet.
Har en Pc (Mediacenter)(LAN) og en bærbar (Trådløs)
Modem fra cybercity, en switch & trådløs router
Alt virker perfekt, med deling, streaming og så videre.

Men har nu fået et smart program (Troede jeg) som hedder big screen "By remote"

http://bigscreenglobal.com/bgproduct.aspx?PID=BSRV1

Med dette program skulle jeg kunne forbinde til min pc via en anden pc eller mobilen, og sætte mediacenteret til at optage m.m.
Dette sker ved at installere en service på mediacentret, som så åber en port og køre i baggrunden.
Så åbner man bare en browser på en anden pc eller mobilen & skriver ens ip & den port man har valgt i programmet.
Det virker perfekt så længe jeg bruger det her hjemme med hjemme nettet og vælger ipv4-adressen (10.0.0.3) men det virker ikke med min ipadresse (Den jeg kan se på myip.dk)

Er ikke god til det med net, ip osv. Så håber der er nogle der gider hjælpe en newbi lidt :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. november 2010 - 22:41 #1
Du er faktisk rigtig heldig at det ikke virker udefra, fordi det jo betyder at ikke alle og enhver kan tilgå dit lokale netværk udefra og udnytte dine ressourcer.

Problemet, uden at jeg kender det program du anvender til at forbinde dig med, er at din router heldigvis blokkerer for forbindelsen.

Du skal finde ud af hvilke porte du skal åbne i din router og du skal sikkert også kigge på noget port forwarding så du kan ramme dit medie center.
Avatar billede niller10 Nybegynder
13. november 2010 - 22:56 #2
Hej,

Prøv Teamwiever.com - der er en gratis udgave og en betalings udgave.

Det er efter min mening sikkert nok og bruger det til at koble op mod mine kunder når de skal ha fjernhjælp.

Niller
Avatar billede erikmailand Nybegynder
13. november 2010 - 23:20 #3
I Big screen vælger man en port, så den burde gøre det automatisk??
Programmet er desuden beskyttet af bruger & adgangskode før man kan oprette forbindelse.

Bruger PT teamwiever. det funger også okay, men det smarte med big screen var at jeg kunne tilgå min pc via min mobil (Nokia N9) og her har teamwiever desværre ikke lavet et program :(
Avatar billede erikmailand Nybegynder
13. november 2010 - 23:20 #4
UPS.. Nokia N8
Avatar billede erikmailand Nybegynder
28. november 2010 - 18:05 #5
Lukker spørgsmål.
Fik hjælp af en kammerat til at forwarde m.m. :)