Avatar billede Miklix Nybegynder
13. november 2010 - 13:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

The specified video mode is not supported??

Hej.
Jeg har fået et problem når jeg skal starte Cs 1.6.
Nogle gange når jeg starter spillet kommer den med meddelelsen: "the specified video mode is not supported" hvorefter den køre spillet i software mode, hvilket den ikke skal, den skal køre det i OpenGL.

- Jeg har den nyeste videodriver.

System:
Asus P5Q-e,
4GB OCZ-Reaper DDR2 RAM,
Intel Core2 Duo CPU E8550 3.16 GHz,
Club 3D Radeon HD 4890,
Corsair 650TXW, Western Digital Caviar Green 500 GB.

Håber i kan hjælpe og spørg endelig hvis der er andet i har brug for at vide.

Mvh. Miklix.
Avatar billede milter Ekspert
13. november 2010 - 13:54 #1
Hvor har du driveren fra?

Hvilken skærm bruger du?

Hvilket styresystem?
Avatar billede Miklix Nybegynder
13. november 2010 - 13:54 #2
Det er forresten Xp 32 bit.
Avatar billede Miklix Nybegynder
13. november 2010 - 13:55 #3
Ati's hjemmeside. Tror det er version 10.10.

Samsung Syncmaster p2450

Xp 32 bit.
Avatar billede milter Ekspert
13. november 2010 - 14:07 #4
Hvilken opløsning kører du med?

Er fejlen kommet efter en opdatering af driver eller andet?
Avatar billede Miklix Nybegynder
13. november 2010 - 14:19 #5
1024x768 - men opløsningen har intet at gøre med problemet.

Ved ikke hvornår, eller hvordan fejlen er opstået.

- Det mærkelige er også at nogen gange køre det fint og andre gange ikke.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2010 - 14:35 #6
Avatar billede Miklix Nybegynder
13. november 2010 - 14:42 #7
Ja det er jeg klar over. Det er også den jeg har.
Avatar billede milter Ekspert
13. november 2010 - 14:47 #8
Hvordan ved du, at opløsningen intet har med problemet at gøre?

Jeg har på fornemmelsen, at et andet program måske låser din opløsning til en størrelse eller refresh rate, som kortet ikke kan lide. Refresh rate skal være 6oHz.

Kan du i spillet vælge noget i retning af "Lad spillet vælge opløsning". Prøv det, hvis du ikke allerede har prøvet det.
Avatar billede Miklix Nybegynder
13. november 2010 - 14:54 #9
Fordi jeg har prøvet forskellige opløsninger og det gør ingen forskel.

Nej, der er ingen steder hvor man kan vælge at lade spillet vælge opløsning, desværre.

- Andre forslag? Det kunne godt lyde som om du havde fat i noget der.
Avatar billede milter Ekspert
13. november 2010 - 15:30 #10
Nogle gange er den nyeste driver ikke den, der arbejder bedst med lige netop den sammensætning af hardware, man har.

Prøv måske at hente en lidt ældre driver, fjern så den nuværende og installer den ældre.
Avatar billede Miklix Nybegynder
18. november 2010 - 20:13 #11
Nej har godt overvejet at installere en ældre driver, men gider ikke rigtig til det. Du kan få pointene - tror ikke jeg får et bedre svar.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 07:33 #12
ok

et grafikkort kan godt låse en pc så den skal geninstalleres
Avatar billede Miklix Nybegynder
21. november 2010 - 16:28 #13
Treatmenice: Det var så ikke dig der skulle have point, dit svar var ubrugligtt, men what ever, hvis det er point du ønsker, så er det point du får.
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2010 - 19:41 #14
@miklix.

Hvis du næste gang skriver navnet på den, du ønsker at give pointene, i stedet for "du", undgår du den slags :-)