Avatar billede nellem Nybegynder
13. november 2010 - 12:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Gendannelsespunkt svigter

På min Windows7, kan jeg pludselig ikke gendanne min installation til oprettet punkter. Der fremkommer en fejlmeddelse efter gendannelsen, at Windows 7 desværre ikke kunne gendanne og udpakke filerne.

Jeg har forsøgt, at slette alle tidligere gendannelsespunkter for på den måde at starte forfra, men desværre med samme resultat.

Er der hjælp at hente til at løse dette problem?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2010 - 12:20 #1
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2010 - 12:27 #2
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2010 - 12:29 #3
jeg har haft held med en recovery disk og hvis du ikke selv har lavet en med Win7´s eget værktøj så hent den her http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/
torent til at hente med her.
http://www.utorrent.com/downloads
Avatar billede nellem Nybegynder
13. november 2010 - 12:43 #4
Til 220661: Ja, jeg kan godt oprette nye punkter og jeg har kontrolleret disken for evt. fejl.

Til treatmenice: Jo, jeg har slettet tidligere punkter jf. dit link. Dette dog kun for at rense ud, da jeg ikke var klar over om fejlen skyldes ét af de tidligere oprettet punkter.

Til poko1: Jeg vil kigge på dit forslag.
Avatar billede nellem Nybegynder
13. november 2010 - 12:59 #5
Til poko1: Jeg har hentet værktøjet fra dit første link. Men jeg forstår ikke helt om jeg også skal hentet fra dit andet link eller om det er et alternativt?
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2010 - 13:17 #6
Kan du direkte brænde filen du har hentet det er en iso. fylder ca.140Mb og skal køres som boot disk?
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2010 - 13:27 #7
Du skal først hente og instalere torent downloaderen så downloader du recovery som du skal trykke åben på så lukker den selv torent op og du browser den mappe hvor den skal ligge i og trykker ok når den er færdig åbnes mappen og du brænder en cd.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2010 - 14:14 #8
hvad er det så lige du vil nu
Avatar billede nellem Nybegynder
13. november 2010 - 16:28 #9
Til poko1:
Jeg har fremstillet den nævnte recoverdisk og har også forsøgt at gendanne til et tidligere gendannelsespunkt via recover DVD, men desværre med samme resultat. Se fejlbeskrivelse:

kursiv"Systemgendannelsen blev ikke udført. Systemfilerne og indstillinger på computeren er ikke blevet ændret.
Detaljer:
System Restore failed to extract the original copy of the directory from the restore point.
Source: %SystemRoot%\registration
Destination: ComPlusStaning

Du kan forsøge at køre Systemgendannelsen igen og vælge et andet gendannelsespunkt. Hvis fejlen forsat opstår, kan du prøve en avanceret gendannelsesmetode. Du kan finde flere oplysninger under: Hvad er genoprettelse."kursiv

På Recover DVD var der også en option til at køre en gendannelse, som Image var oprindeligt. Det kan jeg ikke lige gennemskue, jeg er nervøs for, at installationen bliver sat tilbage til en nyinstallation og ikke blot en gennemgang for en reparation af evt. beskadiget eller manglende filer.

Det skal tilføjes, at computeren iøvrigt fungeret perfekt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2010 - 16:54 #10
Hvis din com ellers virker perfekt syntes jeg du skal gå i værktøjer og lave et nyt gendannelsespunkt helst på en anden partion på computeren.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2010 - 16:56 #11
Glemte under programmer vedligeholdelse sikkerheds kopiering og gendannelse.
Avatar billede nellem Nybegynder
13. november 2010 - 22:48 #12
Tak for de forskellige forslag, som jeg har afprøvet, men dog endnu uden løsning.
Jeg mangler dog, at flytte gendannelsespunktet, som du foreslog, til en anden partion, som p.t. er en recover partion med Fat32 og ikke NTFS. Overvejer dog enten en ekstra disk eller med Partion Master, at etablere en ekstra partion.

Men jeg er stadig et spørgsmåltegn hvorfor problemet er opstået og det er jo ej heller sikkert, at en flytning af gendannelsespunktet kan afhjælpe problemet, men dog et godt forslag.
Avatar billede nellem Nybegynder
19. november 2010 - 15:43 #13
poko1:
Jeg har nu afprøvet at oprette en gendannelsespunkt på et andet drev. Desværre kan jeg ikke få lov til at oprette gendannelsespunkter, som omfatter systemfiler, men kun
"Gendan tidligere versioner af filer" og det er ligesom ikke godt nok.

Har i mellemtiden på C-drev oprettet punkter løbende og forinden jeg afprøvet andet drev, forsøgt at "køre" computeren tilbage - men stadig med samme negative resultat. Jeg er ikke klar over hvad der er gået galt, da jeg uden problemer kan oprettet nye gendannelsespunkter ligesom løbende opdateringer automatisk opretter punkter.
Avatar billede nellem Nybegynder
13. december 2010 - 12:21 #14
Da der desværre ikke er fundet nogen løsning, lukker jeg spørgsmålet.