Avatar billede kasperhy Nybegynder
05. november 2010 - 17:23 Der er 1 kommentar

D-LINK DIR-457 m. 3 Eazy Internet i Sverige

Jeg har 3 Eazy Internet mobilt bredbånd, som jeg bruger både i Danmark og i Sverige. Det fungerer fint med mit gamle Huwei E220-modem.

Jeg ville dog gerne have flere PC'er på forbindelsen, bl.a. også min iPad. Derfor har jeg anskaffet en 3G-router, D-Link DIR-457.

Den er opsat og fungerer fint i Danmark, men ikke her i Sverige. Hverken som modem eller som router.

Jeg har talt med 3's support, som ikke kunne hjælpe mig.

Jeg har sat opkald til *99#, apn er sat til bredband.tre.dk (og forsøgt med data.tre.dk og data.tre.se og bredband.tre.se). Authentification er sat til CHAP (har også forsøgt PAP og auto, chap+pap).

Jeg har slået pin-kode fra.

Men jeg kan ikke få routeren til at få forbindelse, når jeg er i Sverige.

Jeg har forsøgt at opgradere firmwaren, men så virkede det heller ikke i Danmark, så jeg er tilbage på version 1.00 af firmwaren.

Er der nogen, der kan hjælpe med DIR-457 - eller som evt. ved af egen erfaring, hvilken af 3's egne 3G-routere, der helt sikkert virker i Sverige?
Avatar billede kasperhy Nybegynder
20. november 2010 - 20:09 #1
Jeg har sat D-Links support i gang med sagen, men har stadig ikke en løsning. Overvejer, om det måske skyldes, at man normalt skal sige OK, når man roamer - og den mulighed kommer ikke med DIR-457 - hverken når det bruges som modem eller som router. Anyone?