Avatar billede jokn Nybegynder
25. juli 2001 - 22:56 Der er 54 kommentarer og
1 løsning

ADVARSEL!!! virus i omløb!!!

Virus advarsel!!!

Jeg har LIGE modtaget 13 styks far 11 forskelige personer(som jeg kender) af den mail jeg beskriver her.......

Har du fået en underlig mail hvor der stod:

Hi! How are you?

I send you this file in order to have your advice

See you later. Thanks

og der var en fil der hed:
agnes2.doc.bat
?

ÅBEN DEM _IKKE_!!!
Det er virus!!!
når der står .bat bagefter er det et program, og det kan MEGET nemt være virus!!!

Prøv at virus teste din computer for en sikkerheds skyld...

(Grunden til jeg skriver dette er at jeg lige har modtaget en mail fra dig med denne fil og hvor der stod dette, og jeg gætter på det ik er dig der har skrevet den... er det rigtigt?)

du må MEGET gerne sende denne mail til ALLE i dit adresse kartotek da den automatisk fra din computer, har sendt denne mystiske mail til dem.... du kan evt også spørge dem om de har fået en mail hvor der stod det  i.....

Dette er 100% for at hjælpe og jeg håber VIRKELIG meget at du tager dette seriøst!!!

Husk! Giv besked om at det er en virus til dem der er i dit adresse kartotek!!!

Hilsen JokN

Mener du det er hykleri så giv en forklaring!
Jeg vil bede alle der løser denne mail om at skrive en kommentar som eks \"hørt\" eller \"ok\" så jeg ved at jeg ik er en spade..... Tak!
Avatar billede webhamster Nybegynder
25. juli 2001 - 22:57 #1
ok :)
Avatar billede jokn Nybegynder
25. juli 2001 - 22:57 #2
Er i ikke også søde at skrive om nogen af jer har modtaget denne mail/fil ???
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:58 #3
Hold da op man er hurtig, det har været diskuteret mere end en gang her på eksperten.dk :o)
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
25. juli 2001 - 22:58 #4
RIGTIG MANGE GANGE :o)
Avatar billede realone Nybegynder
25. juli 2001 - 22:58 #5
Ok..
Avatar billede jokn Nybegynder
25. juli 2001 - 22:59 #6
food:

Ja... og???
Hvis den lige er gået i \"udbrud\" så er det vel klogt nok at informere folk der IKKE har læst det før!!!!!!!
Avatar billede webhamster Nybegynder
25. juli 2001 - 22:59 #7
food4u.dk

DET VAR DOG SKRÆKKELIGT!

Tænk at folk ikke læser hele ekspertens kardotek igennem før de opretter sådan en \"flinkt\" spm hva!
Avatar billede jokn Nybegynder
25. juli 2001 - 23:00 #8
hov:
dette skulle IKKE være med:

(Grunden til jeg skriver dette er at jeg lige har modtaget en mail fra dig med denne fil og hvor der stod dette, og jeg gætter på det ik er dig der har skrevet den... er det rigtigt?)

:)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
25. juli 2001 - 23:01 #9
>>du må MEGET gerne sende denne mail til ALLE i dit adresse kartotek da den automatisk fra din computer, har sendt denne mystiske mail til dem.... du kan evt også spørge dem om de har fået en mail hvor der stod det  i.....

det er mest dette der er lidt \"hmmm\"...
Avatar billede jokn Nybegynder
25. juli 2001 - 23:03 #10
jelzin:

Jeg er bare dårlig til at formulere mig!

Jeg mente for at advare muligvis modtagere af mailen!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
25. juli 2001 - 23:07 #11
Jeg har fået den af FLERE personer, filnavnenen og emnerne på mailsne var forskellige.
Avatar billede websted.net Nybegynder
25. juli 2001 - 23:08 #12
tak, jeg vidste det ikke..
Godt du lige sagde det (måske igen...hellere én gang for meget end for lidt ;-)
Avatar billede jokn Nybegynder
25. juli 2001 - 23:09 #13
websted.net>

Tak for opbagningen :o)
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
25. juli 2001 - 23:10 #14
sorry, det er bare lidt belastende at der kommer mails med samme overskrift, \"noget med en ny virus\", og så er det hele tiden den samme :o)
Avatar billede jasber Nybegynder
25. juli 2001 - 23:11 #15
har sikkert været posted før, men man kan læse mere om pågældende virus her:
http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=99141&
Avatar billede jokn Nybegynder
25. juli 2001 - 23:11 #16
food>

det skulle heller ik have været med her, det var taget fra en mail jeg havde sendt til dem jeg har modtaget den fra....
Avatar billede websted.net Nybegynder
25. juli 2001 - 23:12 #17
;-)
Avatar billede lingoman Nybegynder
25. juli 2001 - 23:15 #18
Modtog email igår med subject: yx menuG3

2 attachments: txtfil indhold \"Hi! How are you?

I send you this file in order to have your advice

See you later. Thanks\"

og agnes2.zip.bat

Avatar billede jokn Nybegynder
25. juli 2001 - 23:17 #19
lingoman>
åbnede du filen:
agnes2.zip.bat
?
Avatar billede otis Nybegynder
25. juli 2001 - 23:20 #20
bare gem filen, og vælg rediger, så kan i se sourcen..
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
25. juli 2001 - 23:27 #21
hmm, jeg fik ingen bat filer, kun pif filer
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. juli 2001 - 23:30 #22
Jeg har fået den der et par gange iløbet af denne uge. men som sedvanligt gør de der attachements ikke noget medmindre man klikker på dem.

virussen jeg fik hedder dog ikke agnes2.zip.bat
men neuropol.zip.com

mvh JakobA
Avatar billede xzxzx Nybegynder
25. juli 2001 - 23:33 #23
He, jeg har ikke fået den :-).
Avatar billede jokn Nybegynder
25. juli 2001 - 23:40 #24
jeg håber jeg har redet nogle Mhz rundt omkring på nogle mailservere.....

er der stæmning for jeg lukker dette spm?
Avatar billede victor44 Nybegynder
25. juli 2001 - 23:45 #25
Opgrader fra legetøjs styresystemerne til noget der virker fornuftigt, så undgår i den slags ;-)

LuF
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. juli 2001 - 23:49 #26
Mener du at win2000 ikke har den fantastiske win98 \"feature\" med at gemme extensions så man kunne tro det var en zip-fil.
Den \"forbedring\" er nem at slå fra i win98 også.
Avatar billede stigc Nybegynder
25. juli 2001 - 23:55 #27
virussen ændrer navn på de attachments den sender hver gang.

http://www.it-avisen.dk/nyheder.asp?id=2442
Avatar billede stigc Nybegynder
25. juli 2001 - 23:56 #28
har selv fået den tilsendt 5-6 gange i den sidste uge.
Avatar billede mojooo2000 Nybegynder
26. juli 2001 - 00:22 #29
øhhh jeg fik en der hed doc15.doc.bat <---- der stod det samme ....hehe ...jeg har den på mit skrivebord .. hehe hvad gør den virus  og man skal tryke på den ikke
Avatar billede mojooo2000 Nybegynder
26. juli 2001 - 00:27 #30
hvad gør den ved i det??
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. juli 2001 - 00:32 #31
>>jokn

Undskyld min sene respons men jeg har på jeres opfordring scanned for virus.

3 tilfælde af W32/SirCam@MM(ED) virus i følge McAfee freescan.

Ja, jeg klikkede på attachment men den åbnede vist ikke.

Hvad er der af symptomer med denne virus?
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juli 2001 - 01:07 #32
kik på linket fra  Kommentar fra jasber 25/07 2001 23:11:35
den gør ikke noget sålænge du ikke klikker på den.
så lad være med det. slet den.
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. juli 2001 - 01:11 #33
tak jakoba
Avatar billede mojooo2000 Nybegynder
26. juli 2001 - 04:25 #34
OKEY HVAD GØR DEN HVIS MAN TRYKKER PÅ DEN......JEG FATTER KEGLE AF DET DER STÅR I DET LINK!!!!
Avatar billede jokn Nybegynder
26. juli 2001 - 08:41 #35
mojo>
Det er noget med den finder alle email adressr på computeren og sender den samme amil til dem.... på den måde bliver der (måske) sendt RIGTIG mange af dem rundt omkring og kan overbelaste en mailserver eller sån noget...

forstår du?
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. juli 2001 - 08:57 #36
Er der nogen af jer som ved hvordan den gør sig \'usynlig\'? Jeg kan nemlig ikke se dem der skulle ligge i C:\\WINDOWS\\SYSTEM og i C:\\RECYCLED påtrods af at \'vis alle filer\' er sat til.
Avatar billede jokn Nybegynder
26. juli 2001 - 09:00 #37
lingo>
Jeg er ikke sikker, men det kunne være noget med den laver sig til en systemfil (som ikke alle kan se)
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juli 2001 - 10:47 #38
\"usynlig\" er en af de atributter filer kan have. andre er
\"systemfil\"
\"read only\"
og der er 2-3 flere
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. juli 2001 - 10:53 #39
mojooo2000>>  Jeg kan med sikkerhed sige at mit system Windows 98se blev kraftigt påvirket af denne virus.

Det var især ved åbning af mapper jeg kunne mærke forskel. Der kunne gå 10 - 13 sekunder inden indholdet kom frem!

Jeg har netop kørt et freeware program \"antisircam\" som cleaner for netop denne virus SirCam. Nu er alt nomalt igen.

Lad mig lige chekke hvor lang tid det tager at åbne en mappe med ca 40 under mapper.... med det samme!

Tak til jokN for at have gjort os opmærksomme på problemet.

mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. juli 2001 - 11:03 #40
jakoba>> Selv \"Søg alle filer\" kunne ikke finde dem på trods af at filnavnene blev angivet. Dvs at de ingen gang blev registreret som filer eller mapper af systemet, kun i antivirus programmet kunne de ses.
Avatar billede hojben Novice
26. juli 2001 - 12:43 #41
Kan du sende den til mig på st.mlv@st.dk ? tak.. Vil godt lige se om vores exchange nakker den
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. juli 2001 - 12:59 #42
hojben> Beder du os om at sende visrusen til en email adr. du blot nævner???  Jeg har vist ikke forstået det rigtigt.
Avatar billede hojben Novice
26. juli 2001 - 13:01 #43
lingo.. nej jeg beder bare een om at sende den til min mailadd... jeg sidder (alene) på job i denne uge og har ikke ansvaret for vores exchange server. vil godt sikre mig at den bliver fanget inden den kommer videre...
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. juli 2001 - 13:14 #44
hojben>
Jeg er heldigvis \'cleaned\' for denne virus, men måske har en af de andre mulighed for at sende den til dig.
Håber ikke jeg virker for mistroisk, men det ville nok være smartest hvis du først sendte en email til dem så vi kan bekræfte at det er dig der har den nævnte adr. Ellers hjælper vi jo blot virusen på vej?  Er der nogen af jer som stadig har virusen og som vil skrive jeres email til [hojben]?

hilsen geo
Avatar billede hojben Novice
26. juli 2001 - 13:16 #45
hehe nej fair nok... havde ik lige tænkt på den mulighed *G*..

så ja smid en mail og jeg skriver til den..
Avatar billede jokn Nybegynder
26. juli 2001 - 18:14 #46
hojben> jeg har den \"desværre\" ik mere:(
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juli 2001 - 18:18 #47
også jeg, men fat mod.
Du får den nok virusmailen et par gange endnu :-))
Avatar billede webhamster Nybegynder
26. juli 2001 - 18:18 #48
Dj Ôtzi er en nar :)
Avatar billede pcn Nybegynder
26. juli 2001 - 22:49 #49
Avatar billede hojben Novice
27. juli 2001 - 09:38 #50
Er der firmaer i Danmark som er blevet ramt af den eller er det kun I udlandet (US) ???
Avatar billede lingoman Nybegynder
27. juli 2001 - 09:44 #51
hojben>Da jeg havde kørt online scanneren gav den statistik over denne virus. Såvidt jeg husker er udbredelsen i europa af større omfang end i USA. statistikken viste derimod ikke om det var private eller firmaer der var ramt.
Avatar billede hojben Novice
27. juli 2001 - 09:47 #52
lingoman >> hvilken online scanner?
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. juli 2001 - 09:48 #53
hojben >> fik en ny kopi. vil du stadig have en? jakob.aggernaes@get2net.dk
Avatar billede hojben Novice
27. juli 2001 - 09:52 #54
jeps... smider lige en mail...
Avatar billede hojben Novice
27. juli 2001 - 11:00 #55
Bummer Fuck... exchange var ikke patchet endnu... men ok... der skete ikke noget så ingen skade er sket *S* patches senere på dagen Puuuha... Tak jacoba....