Avatar billede Bonnichsen Nybegynder
28. oktober 2010 - 10:38 Der er 20 kommentarer

HJÆÆÆÆLP, forsvundet cd drev.

Jeg har siddet og terpet alle siderne igennem på nettet for at finde en løsning på at mit cd drev er væk.

Har gjort det med upperfiles og lowerfiles, men drevet er helt forsvundet.

nogen der kan hjælpe med et direkte link til cd drev
hp pavilion dv6000
Avatar billede AViGu Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:12 #1
Altså helt væk, som i væk i BIOS, eller kun i Windows?
Og hvilken Windows version kører du med?

Er ikke så bekendt med HP, er dv6000 en bærbar?
Avatar billede Bonnichsen Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:15 #2
Det er en bærbar og jeg har vista.
tjekker lige det med bios.
Avatar billede Wensien Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:25 #3
Havde samme problem med min gamle bærbar (toshiba dog)

men fixede det ved at rode ved nogle systemfiler..

google og find løsningen
Avatar billede Bonnichsen Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:27 #4
det er stadig i bios.

Wensien: jeg har siddet på google de sidste 2 dage, derfor spørger jeg nu herinde.
Avatar billede Wensien Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:27 #5
Skriv: "hp pavilion dv6000 cd drive not working" på google og se om det kan hjælpe
Avatar billede Bonnichsen Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:29 #6
Ja det har jeg også prøvet!
Avatar billede AViGu Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:37 #7
OK - det er en generel fejl, har set den 100 vis af gange i Vista.
På stationære er det ret nemt, der skifter man bare til en anden SATA port, så virker den igen.
Hvis du har prøvet at slette upper og lower, som du beskriver, i regedit, så er jeg faktisk ikke helt klar over hvad der virker.

Mener jeg fik den til at spille igen på en computer, ved at flashe BIOS og opgradere chipset driveren.
Avatar billede Bonnichsen Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:46 #8
Det kan jeg slet ikke finde ud af. øv
så må jeg sende den til rep.
Avatar billede AViGu Nybegynder
28. oktober 2010 - 13:29 #9
Vend lige computeren på hovedet og giv mig det eksakte HP partnummer (mange gange hedder de ikke dv6000, men dv6012.eu eller lign.)
Avatar billede Bonnichsen Nybegynder
28. oktober 2010 - 13:34 #10
Den hedder dv6700
Avatar billede AViGu Nybegynder
28. oktober 2010 - 13:50 #11
hmmm - tror den hedder noget mere.
Det HP selv foreslår er denne model:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=3671086&lc=da&cc=dk&dlc=da&lang=da&cc=dk

Jeg mener HP har et smart program til at opdatere BIOS fra Windows, og så slipper du for at sende den ind til rep. :)
Avatar billede Bonnichsen Nybegynder
28. oktober 2010 - 13:58 #12
Forstår ikke?  :)

Jeg mener HP har et smart program til at opdatere BIOS fra Windows, og så slipper du for at sende den ind til rep. :)
Avatar billede AViGu Nybegynder
28. oktober 2010 - 14:03 #13
Opdatering af BIOS foregår ofte ved at man skal lave en bootdisk, og boote fra en floppy und so weiter. Men det skulle være meget simpelt at gøre det selv, hvis jeg bare er 100% sikker på hvilken model du har.
Hvis det er den du linker til, så skal jeg nok guide dig frem til de filer du skal bruge for at opdatere den selv :)
Avatar billede Bonnichsen Nybegynder
28. oktober 2010 - 14:03 #14
Det koster 300kr det link du har sendt mig :(
Avatar billede Bonnichsen Nybegynder
28. oktober 2010 - 14:09 #15
Den hedder dv 6827 eo
Avatar billede AViGu Nybegynder
28. oktober 2010 - 14:24 #16
Tak :)
Hvis det er en 32-bit udgave du har af Vista, skal du følge dette link for at hente din BIOS opdatering.
Når du har hentet opdateringen, skal du lukke alle programmer der kører, og sikre dig, at du har laderen sat til din PC
ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp42501-43000/sp42853.exe

Den vil opdatere din BIOS.
Derefter skal du opdatere din chipsetdriver. Igen - hvis det er en 32-bit udgave af Vista, kan du hente den her:
ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp37501-38000/sp37730.exe

Se om det virker.

!! Har lige kontrolleret, og 32 og 64-bit er samme fil - så du gi´r bare los, mester !!
Avatar billede Bonnichsen Nybegynder
28. oktober 2010 - 22:53 #17
Hejsa, havde lige håbet på det hjalp, men cd drevet er stadig ikke dukket op :(
Avatar billede AViGu Nybegynder
29. oktober 2010 - 08:28 #18
Så er der kun en geninstallation tilbage :)
Hvis ikke andre har nogen gode idéer.
Avatar billede Bonnichsen Nybegynder
29. oktober 2010 - 20:09 #19
ja og hvordan foregår det?
skal jeg have en vista cd? og hvordan sletter jeg alt?
Avatar billede AViGu Nybegynder
30. oktober 2010 - 23:03 #20
Ja, den sletter alt - og hvis ikke du har en recovery partition, så er det en DVD der skal til, ja.
Men er det ikke F11 standard der starter HP recovery? Det står på BIOS splash screen, lige når du starter op.