Avatar billede KHHP Juniormester
26. oktober 2010 - 14:26 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Grafikkort???

Hej
Har en lidt ældre pc, som jeg gerne vil have et andet grafikkort til. Problemet er at den kun har de gamle PCI slots og mit nuværende grafikkort er et onboard SiS 661FX 64MB. Jeg havde tænkt mig at købe et ATi HD4350 512MB, men kan ingen steder finde ud af hvor stor en strømforsyning det kræver. Min nuværende opsætning er:
Intel Celeron D 3,07GHz, 1GB DDR-SDRAM 80GB HDD+250GB HDD(lager og backup), styresystem Windows 2008 R2 x64. Der skal laves dualboot med Windows XP, som skal bruges til de spil den kan køre. Maskinen kan udvides til max. 2GB RAM, så det ville være fint hvis jeg kunne nøjes med min nuværende strømforsyning på 180W
Avatar billede Jensen DK Novice
27. oktober 2010 - 07:27 #2
Du kan næsten godt droppe alt om nyt grafikkort med en strømforsyning på 180W det kort du kunne tænke dig kræver mindst 400W. du skal lige finde ud af om det er en AGP eller en PCI Ekspress sokkel du har til grafikkortet.
Avatar billede KHHP Juniormester
27. oktober 2010 - 15:48 #3
Jeg har kun normale PCI slots(de hvide). Men det ser ud til at jeg skal have en ny strømforsyning, så det må jeg så få købt hvis jeg beslutter mig for at købe dette kort.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. oktober 2010 - 07:40 #4
Hvis du ikke har en sokkel til et grafikkort, så ville jeg slet ikke ofre en krone på et grafikkort / strømforsyning da du ikke får noget godt ud af at bruge en PCI sokkel.
Køb et nyt bundkort ram strømforsyning CPU Grafikkort eller en ny komputer da det nok er billigere.