Avatar billede laurbjerg Nybegynder
26. oktober 2010 - 08:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

array formel

Jeg har nedenstående formel, som jeg vil lave til en array formel, men den melder fejl. Er der nogen der lige kan gennemskue fejlen ?:

=SUM(('[Sagsliste Peter Kenne.xlsm]aktive'!$C$2:$C$146=J2)* ('[Sagsliste Peter Kenne.xlsm]aktive'!$E$2:$E$174>=$B$3)* ('[Sagsliste Peter Kenne.xlsm]aktive'!$F$2:$F$188<=$C$3))

Det er når jeg sætte tuborg rammen på at det går galt
26. oktober 2010 - 09:17 #1
Hvorfor SUM() - der er ikke noget, der summeres?
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
26. oktober 2010 - 10:06 #2
jo, jeg skal have antallet fra J2, udfra datoerne i B3 og C3
26. oktober 2010 - 10:16 #3
... men stadigt ikke noget der skal summeres.
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
26. oktober 2010 - 10:38 #4
øhhh jo, hvorfor ikke. jeg skal bruge antallet fra kolonne C som er lig med J2 og udfra datoerne i kolonnerne E og F
Avatar billede anlu Nybegynder
26. oktober 2010 - 11:05 #5
Dine arrays er ikke lige lange - mon ikke det giver dig fejlen?
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
26. oktober 2010 - 11:15 #6
anlu>

det hjalp på at jeg ikke får en fejl i formlen, men jeg får desværre heller ingen resultat, som jeg gerne ville
Avatar billede anlu Nybegynder
26. oktober 2010 - 11:33 #7
Husker du at trykke Ctrl+Shift+Enter for at angive at det er en array-formel?

Jeg tænker i øvrigt at du alternativt kan lave det til en SUMPRODUCT-formel (SUMPRODUKT i dk version), dvs. erstat SUM med SUMPRODUCT, og så som alm. formel, dvs. ikke noget med Ctrl+Shift.

Og du vender ulighedstegnene i dine datosammenligninger rigtigt?

Ellers kan jeg ikke lige komme på hvad problemet kan være...
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
26. oktober 2010 - 14:27 #8
Det er sidste kriterie i formlen det går galt med......hvor jeg siger den skal finde datoer der er mindre end eller lig med C3

('[Sagsliste Peter Kenne.xlsm]aktive'!$F$2:$F$174<=$C$3)

Hvis jeg sletter slut datoen i skemaet aktive, så tæller den ????
Avatar billede anlu Nybegynder
26. oktober 2010 - 15:18 #9
Og både C3 og aktive!F2:F174 indeholder valide datoer - eller står det i et eller andet "mærkeligt" format?
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
27. oktober 2010 - 08:21 #10
Hej anlu

jeps, dato formaterne er også i orden.............for pokker, nu opgiver jeg snart

kan jeg prøve at sende den til dig ?
Avatar billede anlu Nybegynder
27. oktober 2010 - 09:24 #11
Hej laurbjerg,

Jeg sender dig lige min mailadresse i en privat besked, så er du velkommen til at sende dit ark.
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
29. oktober 2010 - 11:52 #12
HEj anlu

det var lige det jeg skulle bruge.........tak for hjælpen, SUPER arbejde :o)
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
29. oktober 2010 - 11:53 #13
anlu......smider du lige et svar
Avatar billede anlu Nybegynder
29. oktober 2010 - 14:21 #14
Fint at det løste dit problem.

Vi skulle måske lige skrive at den formel du søgte var:
=SUM((aktive!$C$2:$C$174=J3)*(aktive!$E$2:$E$174<=$C$3)*((aktive!$F$2:$F$174>=$B$3)+(aktive!$F$2:$F$174="")))
som arrayformel.
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
01. november 2010 - 07:42 #15
tak for hjælpen