Avatar billede cebt Nybegynder
24. oktober 2010 - 21:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med trådløst netkort efter reparation

min bærbare pc har lige været til reparation for et problem med strømfordeleren i maskinen, før reparationen fungerede det trådløse net uden problemer lige meget hvor jeg var.

nu har jeg så fået den tilbage og problemet den skulle repareres for er fikset men nu har jeg så problemer med at forbinde til trådløse netværk, jeg har testet det herhjemme på mit eget net, der kan jeg ikke forbinde, så har jeg testet det hos min kæreste, der kunne jeg kun få forbindelse til routeren hvis jeg sad i samme rum, lige overfor routeren.

derudover har jeg prøvet at oprette et ad hoc-netværk og få min kærestes bærbar til at forbinde til det og har også prøvet at oprette et ad hoc-netværk på min kærestes bærbar og så selv forbinde til det, begge forsøg var en success.

jeg kan sagtens se alle de trådløse netværk der er i området, hvis der er nogle.

selv om et netværk har god styrke så er det ikke ensbetydende at jeg kan forbinde til det som det er nu og det er ret irriterende.

min bærbar kører windows 7 home premium og er opdateret.

jeg har ikke mulighed for at sende den tilbage til reparation da jeg er afhængig af computeren det næste stykke tid så hvis der var nogen der kendte til en måde at fikse det på kunne det være nice.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 23:19 #1
den trådløse kører på en kanal (channel), prøv at skifte denne til noget andet.

egenskaber på netkortet, og find channel.
Avatar billede cebt Nybegynder
07. januar 2011 - 02:12 #2
havde lidt glemt denne tråd, det beklager jeg :)

det viste sig at de fra værkstedet havde fået stegt mit trådløse kort ved en fejl, det virkede med det samme da jeg satte et nyt kort i..

men tak for hjælpen alligevel :)