Avatar billede kasperjoel Nybegynder
21. oktober 2010 - 12:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Råd til valg a bærbar

Hej.
Jeg står og skal til at købe en bærbar, som skal bruges til alt fra skolearbejde til spil. (Ved godt det ville være billigere med en stationær, men den bedre halvdel har forbudt det, orker ikke alle de ledninger ;o)

Valget ligger indtil videre på disse to
mmvision: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=699110010&gruppe=PCnotevision
Toshiba:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/QOSMIOX500147/toshiba-gaming-computer

Og det er så her jeg har svært ved at gennemskue hvilken der ville være det bedste valg.

Toshiba'en har en i7 740QM processor, men kun 6gb ram, mens mmvision har i7 720QM, men derimod 8gb ram.
Og hvad grafikkort angår har Toshiba'en GTX 460M (1536MB), mens mmvision har ATI HD5870 (1GB).
Så er der jo harddisken. mmvision har Seagate Momentus XT 500GB Solid State Hybrid disk. Er der noget at hente her i forhold til toshib'ens sata 7200rpm?

Da begge computere uden tvivl vil kunne klare mit skolearbejde, går spørgsmålet på hvilken af disse der vil være bedst til spil og, da der er en del forskel i prisen, bedst til prisen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2010 - 12:15 #1
Kan du så ikke slå på at du kan få en stationær med bedre hardware der er meget bedre til samme pris? ;)

Jeg ville vælge http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=699110010&gruppe=PCnotevision
Avatar billede Wensien Nybegynder
21. oktober 2010 - 12:59 #2
Elgiganten er normalt meget billig i forhold til andre, og mmvision er vist dyre, men kraftige computere...

toshiba har bedre grafik kort... og 6gb ram i forhold til 8gb kan kun mærkes hvis du vælger 64-vista osv. ellers tror jeg ikke du ville kunne mærke det ..

og når du taler gaming og ikke må "få" en stationær er toshiba'ens skærm en ret god erstatning på 18" i forhold til den anden på 15"

Du lyder som om du er ret ligeglad med prisen, når du er oppe i det leje så jeg ville gå efter toshiba'en ...

og hvis du kan, kan du høre om det kan lade sig gøre at få den uden blu-ray drev så skulle den gerne falde 1000 kr. i pris ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2010 - 15:36 #3
Mit valg er baseret på at MM Vision modellen har det kraftigste grafikkort.
Da MM Vision er med 15.6" skærm, vil jeg anbefale en ekstern skærm.

Desuden er der 2 års fuld garanti. Det er der ikke på Toshibas model.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2010 - 19:04 #4
Hmmm med de 2 valg du har vist os andre, så har jeg kun én ting og sige:

Du fortryder sååå kraftigt at du har købt dig en bærbar som du vil game på..tro mig..
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2010 - 19:15 #5
Hvorfor vil han fortryde?
Sådan en kommentar kræver uddybelse.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2010 - 19:24 #6
Hvor mange gamere har du set der sidder med en bærbar og spiller de tunge spil.. jeg har ikke set en eneste i min tid.

Jeg har set flere venner som lavet den fejl og købe en bærbar til både skolebrug og spille på..

Skal du noget, så køb en lille bærbar til skolen og kast de store kr i noget ordenligt kram (stationær)..

Blot min mening..
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2010 - 19:47 #7
Nu er problemet jo bare at de er 2 om at bestemme, og kæresten/konen vil ikke have en stationær, så der er ikke så meget at bøvle om ;)
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2010 - 19:55 #8
nej det har du ret i. En skal jo have bukserne på *ggg*.. Jeg kan også se det for mig, når pc´en så er indkøbt og han trænger til at game et par timer, så står konen der og forlanger at hun skal bruge den til skolarbejde.. åhh kan se det for mig igen.. manden føjer hende..
Avatar billede kasperjoel Nybegynder
22. oktober 2010 - 16:24 #9
Tak for hjælpen folkens.
tror valget falder på mmvision, med mindre elgiganten kan overtales til at ændre lidt i ram eller pris =)

nallanesral, du har ret, det optimale ville være en stationær, det er jeg helt klar over, men en lille Vesterbro-lejlighed på 45 kvm levner ikke plads til sådan udstyr, den skal kunne smides i skabet når den ikke bruges. Kan sagten følge hende, og ja, hun er sgu nok den der "har bukserne på" mht. indretningen =)
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2010 - 16:32 #10
jamen god fornøjelse med købet af din bærbare..Jeg glæder mig bare til mit nye bundkort kommer hjem, så jeg kan få gang i min egen stationære igen..
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. oktober 2010 - 16:36 #11
Til næste gang, så uddeler man point til dem der hjælper.
Man tager dem ikke selv, men nu er du ny bruger så det går nok ;)

Lidt om pointsystemet: http://www.eksperten.dk/faq#faq-5
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2010 - 16:42 #12
hvor mange point skal du så have for at hjælpe mig *gg*
Avatar billede kasperjoel Nybegynder
22. oktober 2010 - 19:15 #13
Ja det kan jeg godt se, troede faktisk at i fik point da jeg "accepterede svar", men de er røget tilbage... beklager, dette er mit første indlæg =/... kan man på nogen måde lave det om nu?
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2010 - 20:36 #14
Er det ikke mere vigtigt at du får den nødvendige hjælp end point.. personligt kan jeg ikke bruge de point til noget, da Burger King kun tager imod kr *gg*