Avatar billede 3gacer Nybegynder
20. oktober 2010 - 18:01 Der er 2 kommentarer

Har et 3g mobilmodem men der er kun 2g tislutning. Hvad gør jeg??

Hej alle.

Jeg har købt en Acer Aspire one (10.1") bærbar og med et bredbånd modem fra telia men jeg kan kun få det til at virke på 2G netværket, dvs. det er alt for langsomt. Hvordan får jeg det til at køre på 3G netværket<?

Jeg har tlt lang tid med Telia men det nyttet ikke noget, så jeg ville være meget glad hvis I kunne hjælpe mig. Jeg er ikke specielt god til computere så jeg håber det er rimeligt nemt at ordne.

Tusind tak for hjælpen.

Mvh.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
20. oktober 2010 - 21:10 #1
Grunden til at du kun for EDGE aka 2G, kan være at du bor i et område UDEN 3G dækning.

Da du nævner, at du har Telia, vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at Telia kun har 3G dækning i Danmarks 4 største byer.

Du kan tjekke din dækning på deres dækningskort, men endnu bedre, du kan også gå ind på It .og Telestyrelsens gratis værktøj til at tjekke master i dit lokalområde.

Værktøjet hedder "Mastedatabasen" og du finder den her:

Http://www.mastedatabasen.dk

Hvis du vil se en videoguide til at bruge mastedatabasen, har jeg lavet en, som ligger på http://www.bredbaandmobilt.dk

Rigtig god fornøjelse.
Avatar billede 3gacer Nybegynder
21. oktober 2010 - 16:06 #2
Hej. Tak for svaret. Jeg bor i KBH og har før haft brugt 3G på en anden computer så det skulle ikke være noget problem. Jeg har talt med Telia og de siger at jeg skal sætte min computer op til noget der hedder Edge, tror jeg de kaldte det.

Problemet er at jeg ikke er særlig god til alt det med opsætning osv. Telia prøvede at guide mig igennem men uden held.

Håber at I kan hjælpe mig.

På forhånd tak for hjælpen.

MVH.