Avatar billede doughnut Nybegynder
19. oktober 2010 - 20:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Red filer fra gammel harddisk?

Hej ekspertbrugere.

Jeg har en computer som pludselig ikke kunne starte mere. Det er lidt et problem da jeg gerne vil gemme de filer som lå på harddisken. Jeg har lige købt en ny computer og jeg vil gerne have nogle af filerne over på den.
Men hvordan kan jeg overføre disse filer til en USB eller lignende og således gemme filerne?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2010 - 20:31 #1
Du kan enten sætte den i en usb converter, eller sætte den gamle harddisk i den nye pc som slave (hvis det er en stationær pc)
Avatar billede doughnut Nybegynder
19. oktober 2010 - 20:36 #3
Hvad er en usb converter?
Avatar billede doughnut Nybegynder
19. oktober 2010 - 20:39 #4
Lyder da ret smart. Men skal det hele tilsluttes en computer så man vælger hvad man skal overføre?
Avatar billede doughnut Nybegynder
19. oktober 2010 - 20:41 #5
Eller det ville faktisk være nemmere det med den stationære.. Men hvad vil det sige med "slave"?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2010 - 20:47 #6
I din gamle pc har din disk siddet som master hvis det er en idé disk. Når du sætter den i din nye pc, skal den ikke være systemdisk, og derfor skal du flytte jumper til slave.
Herefter vil disken (når den detekteres) få nogle nye drevbogstaver i det nye system, og indholdet af disse drev kan (hvis disken er intakt) overføres til din anden harddisk.

#4 er en smart lille sag. Man kan både montere de gamle og de nye diske til den. Små 2,5" diske kan også direkte monteres. Der medfølger strømforsyning, så det hele kan monteres. Tror faktisk også man kan montere dvd drev på denne adapter.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2010 - 20:49 #7
Er din gamle disk en sata disk mener jeg ikke du skal foretage dig noget. Du monterer den bare ind på bundkortet i et ledigt stik.
I begge tilfælde skal du sikre dig du har de rigtige forbindelser til at koble det sammen.
Avatar billede doughnut Nybegynder
19. oktober 2010 - 21:10 #8
Okay tak for svaret :)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2010 - 21:18 #9
Velbekomme
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2010 - 23:46 #10
Har du fået reddet filer?