Avatar billede mrdj Nybegynder
18. oktober 2010 - 09:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

If formel og Jmail

Hej Eksperter.

Jeg har et, synes jeg, besynderligt problem lige nu som jeg er gået kold ved.

Har en formular med nogle felter som folk kan indtaste data i samt vælge 10 CheckBox felter. Når denne formular submittes sender den en e-mail via JMail til den kontaktperson e-mail der er angivet, dette virker også fint MEN den vil ikke skrive noget ved CheckBox felterne. Har indsat følgende kode i "tak.asp" filen, som er den formularen kalder ved submit.

If Request.Form("Start1")=True Then JMail.appendtext "<font face=""Verdana"" size=""2"">Start 1: Denne start er valgt" & "</font><br>"

På tak.asp filen har jeg sat den til at vise værdien af Request.Form("Start1") og den står også til ON når valgt og false når ikke valgt. MEN ovenstående kode indsætter IKKE teksten "Start 1: Denne start er valgt" i e-mailen, alt andet står der fint nok. Sætter jeg den til at skulle skrive det ved false indsætter den det fint nok i mail.

Hvad kan der være galt i denne simple kode ?
Avatar billede keysersoze Guru
18. oktober 2010 - 09:48 #1
Request.Form("Start1") bliver nok bare aldrig true - formentlig jo fordi den tilbagesender en value. Uden at vide hvad du har på af value, men jeg gætter på value="true", så skriv i stedet din if-sætning sådan;

If Request.Form("Start1") = "true"
Avatar billede mrdj Nybegynder
18. oktober 2010 - 09:55 #2
Tak for hjælpen, har fundet "fejlen" nu :-) Ovenstående sætning løste dog ikke mit problem MEN fik alligevel øjnene op for "det glemte"

Smid et svar og der er point på vej

Tak for hjælpen
Avatar billede keysersoze Guru
18. oktober 2010 - 19:14 #3
svar :)
Avatar billede mrdj Nybegynder
18. oktober 2010 - 20:53 #4
Tusind tak for hjælpen, spørgsmål hermed lukket og point givet