Avatar billede msnilsson Nybegynder
15. oktober 2010 - 09:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Klientbaserede regler i Outlook

Da jeg satte min exchangemail op i outlook fik jeg valgmuligheden om regler skulle køre via klient eller server. Jeg valgte server, men skulle have valgt klient. Nu er alle nye regler jeg laver serverbaserede. Hvor kan jeg lave klientbaserede regler?
Avatar billede e-conomicDK Nybegynder
15. oktober 2010 - 10:26 #1
Når du laver en ny regel, så kan du i bunden af listen: "Hvilke betingelser skal kontrolleres?" sætte flueben ud for det punkt der hedder: "kun på denne computer".

Så kører reglen kun på klienten.
Avatar billede msnilsson Nybegynder
15. oktober 2010 - 11:04 #2
Hmm - jeg kan ikke se denne liste.

Jeg bruger Outlook 2007. Problemet er at jeg har nogle POP3-mailkonti der ryger ind i den samme mappe, og nogle af disse mails vil jeg gerne have flyttet til nogle undermapper - og i det tilfælde virker serverbaserede regler ikke.

Når jeg klikker på "Opret regel" kommer der en side hvor jeg kan vælge nogle foruddannede skabeloner og "Start fra en tom regel"

Jeg vælger "Undersøg meddelelser når de ankommer"

I trin 2 vælger jeg "Med bestemte ord i emnet", og vælger ord i den nederste boks

I trin 3 vælger jeg den mappe jeg skal flytte meddelelsen til
I trin 4 med undtagelser vælger jeg ikke noget

Sidste side kan jeg angive et navn, sætte hak ved "køre reglen på indbakken", sætte hak ved "aktiver reglen", og "Opret denne regel for alle konti" kan ikke vælges, er en inaktiv lysegrå valgmulighed.

Hvor finder jeg "Hvilke betingelser skal kontrolleres?"
Avatar billede e-conomicDK Nybegynder
15. oktober 2010 - 15:18 #3
I dit trin 2 hvor du vælger at reglen skal gælde for mails: "med bestemte ord i emnet", kan du helt nede i bunden af samme liste, vælge "kun på denne computer".

Prøv om ikke den er til at finde der.
Avatar billede msnilsson Nybegynder
17. oktober 2010 - 16:44 #4
Tak det virkede